Aviseringar
Rensa alla

Gravid trots ppiller ?!! Hjälp !


diivahn92:

Tack för svaret , synd bara att ungdomsmottagningen inte är öppen här jag bor 🙁

Okej. Men försök att få tid så tidigt som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

diivahn92:

Tar pillret och får liten blödning dagen efter som sen går över .

Om man hoppar över ett piller sådär så kan man ju få en liten blödning/rubbningar i mens-cykeln (jag har inte fått det, men jag har hört att man kan det). Och nej, du märker som sagt inte efter så kort tid om du är gravid, men gå till ungdomsmottagningen. Är det inte öppet och du är väldigt orolig, gå till doktorn (på vårdcentralen) så får du en remiss antagligen, till en barnmorska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Findus:

Om man hoppar över ett piller sådär så kan man ju få en liten blödning/rubbningar i mens-cykeln (jag har inte fått det, men jag har hört att man kan det).

jo jag vet , men det går alltid över och kommer inte och går helatiden , helt wierd !


   
SvaraCitera

testa detta: gå till ica eller apotek och köp graviditetstest. Så väntar du minst 3veckor från då du hade sex tills du gör testet. Beroende på resultatet kontaktar du ungdomsmottagningen. Ok? [smile]


   
SvaraCitera

diivahn92:

(delvis för att jag är allergisk mot kondomer..)

Praktiskt.. låter det som[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbulls:

Jag förundras alltid över hur dålig sexualundervisning vi har

Jag med. Jesus.

Men ja, vänta tills när du i vanliga fall skulle fått mens med att göra ett graviditetstest, det är mest tillförlitligt. Du kan inte lita på ett negativt svar imorgon, liksom.

Fortsätt med dina piller du, för om det nu skulle vara så att du hann bli gravid så kommer kroppen väldigt snart att stöta ut embryot (som inte ens är ett embryo ännu) och du kommer inte märka det som annat än mens. Även om mensen kommer kan det vara en god idé att göra ett test.


   
SvaraCitera