Aviseringar
Rensa alla

Gravid trots spiral?


gulan
Ämnesstartare

Har haft spiral i nästan ett år och det har varit bra, sista tiden har den strulat och sen så fick jag en hemskt magvärk, min mage svullnande upp och doktorn sa att det inte var något farligt. Men nu har jag inte ont längre och "svullnaden" är kvar, kan det vara så att jag är gravid? Jag ser gravid ut om man tittar..tacksam för seriösa svar


   
Citera
Ämnesetiketter

Vad sägs om att du gör ett graviditetstest? 


   
SvaraCitera

ta ett graviditetstest


   
SvaraCitera
höna

Köp test ör gå till umo


   
SvaraCitera

det enda sättet att veta på är att testa sig. 


   
SvaraCitera

hahah umbrudar ni vet hur man gör


   
SvaraCitera

Inget preventivmedel är hundraprocentigt


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

Har en tid på tisdag men börjar bli nervös, vill typ veta hur stor chansen är med tanke på att jag till och med har magen till det nu..

FruLiten:
Vad sägs om att du gör ett graviditetstest? 

elverpigen:
ta ett graviditetstest

höna:
Köp test ör gå till umo

craig davids största fan :
det enda sättet att veta på är att testa sig. 


   
SvaraCitera
höna

Man kan ju bli svullen och så av både mens och ägglossning å hormon å allt va d e så om din spriral har knasat kanske det har något med det å göra? Skönt att du har en tid ialf!


   
SvaraCitera

vi kan inte veta om du är gravid 


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

craig davids största fan :
vi kan inte veta om du är gravid 

Det förstår jag också, men om du kanske visste om något tidigare fall eller något tänkte jag väl mer på


   
SvaraCitera

nä, helt omöjligt för oss att veta om du blivit gravid, men det finns inte hundra procent säkert preventivmedel (celibat men mmmm) så du får bara chilla tills på tisdag om du inte köper ett test innan dess.


   
SvaraCitera
time
 time

Graviditetstest kan du köpa på apoteket om du inte vill vänta till tisdag. Det billigaste kostar 69 kr, såg jag på hemsidan nu. Far iväg och handla ett så du inte behöver oroa dig!


   
SvaraCitera

sannolikheten är liten iom att du har spiral, en preventivmetod du inte kan "glömma" och därmed bli mindre skyddad. Stor mage kan man få av vad som helst, jag har lite känslig mage och äter jag något/på fel tid/sätt osv får jag uppblåst mage och ser ut att vara i tredje månaden, trots att ett graviditetstest visar negativt samma dag. Men för attvara säker - ta ett test. Egentligen kan du vänta till när du har din tid, men för att slippa oroa dig tills dess kanske det är värt 70 kr på ett hemtest. 🙂


   
SvaraCitera
gulan
Ämnesstartare

elverpigen: kanske det är värt 70 kr på ett hemtest. 🙂

gravid i 5 månaden..


   
SvaraCitera