Aviseringar
Rensa alla

Graviditetstecken? Titta hit.


Ämnesstartare

Har haft graviditetstecket ett tag nu fastän jag skyddat mig å tänkte bara skriva upp de "symptom" jag haft. Andra som är i min sits får gärna berätta om era symptom och vad ni tror är på G.

Mina symptom:

*Ont i brösten
*Värk i magen, som mensvärk ungefär
*Svullen mage
*Väldig aptit
*Humörsvängningar

Är det nån som har lust så skriv gärna [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har lust men inte på marshmallows


   
SvaraCitera

undrar varför man uppfann grav-test


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

undrar varför man uppfann grav-test

[tard]


   
SvaraCitera

you0are0mine:

Är det nån som har lust så skriv gärna [smile]

Varför försöka gissa när det finns test för detta?


   
SvaraCitera

you0are0mine:

*Svullen mage
*Väldig aptit

vaddå, att man är tjock? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du vet att du kan vara skengravid också, eller inbilla dig att du är gravid typ. Och få dem symptomerna..

Jag hade alla dem symtomerna samt flera andra och var 95 % säker att jag var gravid (eftersom jag hade haft oskyddat ett antal gånger)
Men gick till barnmorskan och testet visade negativt. Då släppte allt och jag fick tillslut min mens två dagar senare..
Det kan vara att du spänner dig och så, för min mens har aldrig varit oregelbunden eller uteblivit någon månad förens nu..
Och jag har en väldigt stresstålig kropp så..
Dock ska jag göra om testet om tre veckor bara för säkerhetens skull.

Tycker du bör göra det samma, (göra gravtest alltså), Antingen kan du gå till närmaste UM motagning eller köpa ett på apoteket..
Följ instruktionerna noga så går nog allt bra 🙂

Hoppas det löser sig för dig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, läste i din blogg att du tatt ut p-stav. (sorry om jag nämnde det här), då är det ganska vanligt att kroppen kan bli lite knas. Det brukar ta upp till ett år att få kroppen att ställa in sig. Och om man vill skaffa barn så kan det vara ganska knivigt första året man tatt ut den.. Gick inte barnmorskan och doktorn igenom det med dig ? Dem brukar nämligen göra det.. Så kan ju vara det. Men som sagt, bara att kolla upp och göra ett grav test ^^,

Andra symtomer är

Metallsmak i munnen och ändrade smakupplevelser
Utebliven mens
Illamående (speciellt på morgonen) och ev kräkningar
Trötthet, och ökad sömn (sova någon timme på eftermiddagen etc.)
Nidationsblödning eller kramp
Ofta kissnödig

Sedan beror detta på hur långt in du kommit, och alla dessa tecken märks inte på alla, vet en morsa som inte hade något symtom förens i 6 månaden (det var då hon fick reda på att hon var gravid).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tani:

Du vet att du kan vara skengravid också, eller inbilla dig att du är gravid typ. Och få dem symptomerna..

aa, de e det som är grejen. Har blivit skengravid med p-stav ett antal gånger och orkade sedan inte mer. har tatt ut den nu men symptomen är kvar och blir värre. Får väl se om de e jag som inbillar mig, annars blir det appoteket som gäller


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tani:

Hmm, läste i din blogg att du tatt ut p-stav. (sorry om jag nämnde det här)

De e lugnt [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla seriösa svar [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

you0are0mine:

Ont i brösten

you0are0mine:

Svullen mage

you0are0mine:

Humörsvängningar

Tani:

Ofta kissnödig

Tani:

Trötthet, och ökad sömn (sova någon timme på eftermiddagen etc.)

Tani:

Metallsmak i munnen och ändrade smakupplevelser

Tani:

Utebliven mens

Hmm, inte helt bra det här... [chocked]


   
SvaraCitera

you0are0mine:

Är det nån som har lust så skriv gärna

Jag hade samma symptom som du i början på min graviditet. Jag var dock även väldigt grinig och trött. Sen fick jag fler och fler symptom för varje vecka. Det kan mycket väl vara gravidsymptom. När har du beräknad mens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SourcesOfLife:

Jag hade samma symptom som du i början på min graviditet. Jag var dock även väldigt grinig och trött. Sen fick jag fler och fler symptom för varje vecka. Det kan mycket väl vara gravidsymptom. När har du beräknad mens?

De e de som är grejen. Eftersom jag precis tatt ut p-staven så e de svårt att veta. Hade faktiskt en blödning för 2 dagar sen (Kom när jag hade sex av alla tillfällen [tired]), men mkt lite, sen kom de inte mer =S

Froggi:

Hmm, inte helt bra det här...

Ne du, låter som rätt säkra tecken på graviditet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

you0are0mine:

Ne du, låter som rätt säkra tecken på graviditet

Idag kom iaf mensen, en vecka sen [crazy]. Har stressat som aldrig förr den senaste tiden, tror nog att det var det som låg bakom [smile].


   
SvaraCitera