Aviseringar
Rensa alla

Graviditetstest


Ämnesstartare

de e så att jag och min flickvän hade oskyddat sex för en vecka sen och hon skulle fått sin mens nu i veckan men den har inte kommit än... så vi är lite oroliga att hon kan vara gravid. så då undrar jag om man e under 15, kan man göra ett graviditetstest utan att ens föräldrar måste blandas in och få veta?


   
Citera

Du kan göra testet på UM utan att de säger nåt till föräldrarna. Eller så kan ni köpa ett själva.

Är hon gravid så är det dock så att i alla fall din flickväns föräldrar måste bli informerade vid abort om hon är under arton,om det inte finns speciella skäl till varför de ej skulle få reda på det. Har för mig att ens vårdnadshavare måste vara med om beslut för abort om man är under 15?


   
SvaraCitera
time
 time

wellwell1337:

kan man göra ett graviditetstest utan att ens föräldrar måste blandas in och få veta?

Ja, hon kan gå till skolsköterskan eller till ungdomsmottagningen.

Hennes mens kan dessutom vara sen om hon oroar sig över att ha blivit gravid. Om ni inte vill bli föräldrar, ha inte oskyddat sex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack för svaren 🙂


   
SvaraCitera

eller så kan hon gå till ica och köpa ett


   
SvaraCitera

wellwell1337:

de e så att jag och min flickvän hade oskyddat sex för en vecka sen

du var då inte smart.

wellwell1337:

så vi är lite oroliga att hon kan vara gravid.

du var då inte smart.

wellwell1337:

kan man göra ett graviditetstest utan att ens föräldrar måste blandas in och få veta?

du var då inte smart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fuuu fingerprints! trodde inte vi skulle hålla på så länge för hennes föräldrar va inne... -.-


   
SvaraCitera

wellwell1337:

! trodde inte vi skulle hålla på så länge

?


   
SvaraCitera

wellwell1337:

kan man göra ett graviditetstest utan att ens föräldrar måste blandas in

Bara köpa på ​apoteket [crazy]

PS. Ha inte oskyddat sex med tjejer [wink]


   
SvaraCitera

Frippe96:

Ha inte oskyddat sex med tjejer

men han får det med killar? :O


   
SvaraCitera

wellwell1337:

inte vi skulle hålla på så länge

Även om du inte kommer i henne kan det komma försats, så länge du är i henne bör ni använda skydd för att förhindra en eventuell graviditet.


   
SvaraCitera

Knarko:

men han får det med killar? :O

Killar blir inte gravida så lätt [wink] Ser inget problem med att ha oskyddat sex med sin partner om båda är friska och inte ligger runt. Dock bör man ju skydda sig mot graviditet om man har hetrosex och inte vill ha barn.


   
SvaraCitera

Du vet att du kan bli anmäld för våldtäkt va? Det är olagligt att ha sex med barn med under 15år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Du vet att du kan bli anmäld för våldtäkt va? Det är olagligt att ha sex med barn med under 15år.

vet de, men de e ju inte så att hon kmr anmäla mig precis [wink]


   
SvaraCitera

wellwell1337:

vet de, men de e ju inte så att hon kmr anmäla mig precis

kanske finns andra som gör ifall hon behöver göra abort [wink]


   
SvaraCitera