Aviseringar
Rensa alla

Gravitationsteorin får konkurrens av Intelligent Fall


Ämnesstartare

I Texas, USA så har nu gravitationsteorin stött på kritik av religiösa. Intelligent fall är nu alternativet som Evangelical Center For Faith-Based Reasoning presenterar och består i korthet av att saker faller till jorden, inte för att de pressas ner av sin massa genom gravitationskraften, utan för att en högre kraft pressar ner dem.

Centret visar på flera luckor i gravitationsteorin, bland annat dessa:

According to the ECFR paper published simultaneously this week in the International Journal Of Science and the adolescent magazine God's Word For Teens!, there are many phenomena that cannot be explained by secular gravity alone, including such mysteries as how angels fly, how Jesus ascended into Heaven, and how Satan fell when cast out of Paradise.
- http://www.theonion.com/content/node/39512

och

"Let's take a look at the evidence," said ECFR senior fellow Gregory Lunsden."In Matthew 15:14, Jesus says, 'And if the blind lead the blind, both shall fall into the ditch.' He says nothing about some gravity making them fall—just that they will fall. Then, in Job 5:7, we read, 'But mankind is born to trouble, as surely as sparks fly upwards.' If gravity is pulling everything down, why do the sparks fly upwards with great surety? This clearly indicates that a conscious intelligence governs all falling.".
- http://www.theonion.com/content/node/39512

Så nu är frågan till er, vad tycker ni om Evangelical Center For Faith-Based Reasonings tes och argumentation?

falling_apple.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

NYSON_IS_BACK:

Så nu är frågan till er, vad tycker ni om Evangelical Center For Faith-Based Reasonings tes och argumentation?

helt ok tycker jag håller med i vissa delar andra inte


   
SvaraCitera

Nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska lätt bli präst när jag blir stor[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja om man är kristen är det ju ngt att överväga.


   
SvaraCitera
leafar

NYSON_IS_BACK:

such mysteries as how angels fly, how Jesus ascended into Heaven, and how Satan fell when cast out of Paradise.

[tired]

NYSON_IS_BACK:

If gravity is pulling everything down, why do the sparks fly upwards with great surety?

Det kan inte vara seriöst. Har han aldrig hört talas om att värme stiger?

Mest idiotiska jag läst på länge.


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

Så nu är frågan till er, vad tycker ni om Evangelical Center For Faith-Based Reasonings tes och argumentation?

Fint att amerikaner skämmer ut alla kristna.


   
SvaraCitera

NYSON_IS_BACK:

theonion.com

[love]


   
SvaraCitera

[cry]

jojOzZz:

Fint att amerikaner skämmer ut alla kristna.


   
SvaraCitera

jojOzZz:

Fint att amerikaner skämmer ut alla kristna.

Tycker dom gör det ganska bra själva


   
SvaraCitera

Herjarn:

Tycker dom gör det ganska bra själva

jaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wickerchair:

[love]

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det där blir lika stort som ID, så kommer jag att krevera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHAHHAHA!!!!!!!!!!!!!!!111

bosnisk_suguk.jpg


   
SvaraCitera