Aviseringar
Rensa alla

grejen me teater


Ämnesstartare

Tycker det är rätt tråkigt, gillar bara komedier.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och sen kom tv


   
SvaraCitera
Hando

I somras -08 var jag i HGB och var på teatern där, innan var jag helt anti, tänkte typ "Jävla kärring teater!" om det...men sen när man väl hade sett den så var det helt okej.
Såg den föreställningen på video eller något för några dagar sen, den lilla stund jag såg på det som visades så var jag övertygad om att det var bättre att sitta i publiken än att sitta i TV-soffan.
ENORM skillnad


   
SvaraCitera

Teater är mycket mer levande än film. Personligen har jag väl varit involverad i teater sedan jag tog mina första stapplande steg till skolan. Om det är någonstans man känner sig levande så är det på scen.

Jag avskyr definitivt inte mediet film, då det finns otroligt mycket bra film. Tyvärr finns det ju desto mer skräp.

För att avrunda så är ju teater verkligen inte för alla, opera är verkligen inte för alla. Personligen så känns det dock som de skickligaste skådespelarna endast kan komma till sin absolut fulla rätt i teater, i film får de otaligt antal omtagningar

Det enda jag kan tänka mig ogilla i teater är då allt känns så scriptat att det blir till att se en grupp robotar agera på scen. Därför är jag väldigt skeptisk till att se teater där jag inte känner till skådespelarna sedan tidigare.

Ge det en chans, och så håller jag tummarna för att det är en bra pjäs med duktiga skådespelare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när man går och ser en pjäs känns det mycket mer verkligt än när du ser en film. Det känns lite som att du är med i den


   
SvaraCitera

elgmeister:

elgmeister P22
fre 21 nov 2008 11:48

tja!

wall of osammanhängande text...

Antingen ett troll eller defintivt inte p22.

Eller möjligen Dold text: väldigt nysvensk, då klandrar jag dig inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det som också är bra med teatern är att de kan ta med publiken.
Jag tittade på "Den komiska tragedin" för några månader sedan och den var så jävla sevärd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tryggare Bob:

För att avrunda så är ju teater verkligen inte för alla, opera är verkligen inte för alla.

Det där är bara pretantiöst skitsnack. Teater är lika mycket för alla som film eller musik.


   
SvaraCitera

Höpp höpp [no-no]

Det är precis samma sak som att man går på konsert istället för att sitta hemma och lyssna på en skiva, det är livekänslan som är grejen.


   
SvaraCitera

Andy91:

Det där är bara pretantiöst skitsnack. Teater är lika mycket för alla som film eller musik.

Jag har inte antytt att det du nämner är för alla heller. Det finns en anledning till att det finns musik-/filmfantaster, samtidigt som det finns de som ger blanka fan i både musik och film eftersom de inte tycker att de ger dem ett skit. Så enkelt är det.


   
SvaraCitera

Det är mer levande än bio. Om man tar på sig en peruk kan man känna sig som någon helt annan än sig själv.


   
SvaraCitera

jag går i teater, eller rättare sagt dramakurs och jag ångrar det minst sagt. de har dragit in mig i en mentalsjukhusteater och de vill att jag ska spela den knarkande strippan.. :s puh..
fresten: teater luktar ålderdomshem!


   
SvaraCitera

gemenskapen och samarbetet [bigsmile]


   
SvaraCitera

en riktigt bra teater är bara så jävla grymt! [y]


   
SvaraCitera

Har gått i teater. Det äger fett att stå på scen, dessutom är det fett skoj att få massa fribiljetter till proffsteatrar i stockholm och göteborg hela tiden. Teater är bättre än bio, det är alltid konst vad man än gör. Få filmer jag sett är lika konstnärliga som en teater.


   
SvaraCitera