Aviseringar
Rensa alla

Grekiska gudarna?


Ämnesstartare

valhall


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Master Avatar:

Det är lite orättvist. Jag skulle vilja vara en grekisk gud, t.ex Apollon skulle jag vilja vara.

Apollon är fet, men det är måste vara lite jobbigt att vara förknippad med pest. Och så är han ganska mycket bög också, men det kan ju vara kul det med, de flesta atenarna gillade ju små pojkar.

Jag skulle nog valt Dionysus, för han verkar ha så sjukt roligt hela tiden samtidigt som han knappt har något ansvar alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Apollon är fet, men det är måste vara lite jobbigt att vara förknippad med pest. Och så är han ganska mycket bög också

Han är ju inte bög i alla fall. Skulle kunna tänka mig vara Hades. Herren över underjorden.


   
SvaraCitera
Åtta

Mawns:

Jag skulle nog valt Dionysus, för han verkar ha så sjukt roligt hela tiden samtidigt som han knappt har något ansvar alls.

Tänkte detsamma (fast jag hade för mig att han hette Bacchus, men det var tydligen romarnas version av honom). Han måste ju utan tvekan vara den bästa guden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Han måste ju utan tvekan vara den bästa guden

Skulle han vara best? Han dricker bara vin och är stup full hela tiden?
Dessutom var han en av de svagste gudarna på Olympen, till och med Hermes, gudarnas brevbärare, tjuvarnas, vandranas, handälsmänens gud, var starkare än Dionysos!


   
SvaraCitera
Åtta

Master Avatar:

Skulle han vara best? Han dricker bara vin och är stup full hela tiden?

Han är ingen best. Däremot skulle jag påstå att han lever det bästa livet. Jag menar, han är odödlig och så, så han behöver inte oroa sig för att hans lever ska ta stryk av allt vin.

Skulle jag vara en grekisk gud skulle jag utan tvekan vilja vara honom. Liksom, när skulle man behöva vara stark om man är odödlig? Det finns ju ingen som helst anledning.


   
SvaraCitera

Master Avatar:

God of War 3

SPOILER
Dold text: Athena dog i tvåan, men hon finns kvar som någon vålnad i 3an

Du får ditt svar på onsdag[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Skulle jag vara en grekisk gud skulle jag utan tvekan vilja vara honom. Liksom, när skulle man behöva vara stark om man är odödlig? Det finns ju ingen som helst anledning

Jag menar bäst. Om man är stark kan man påverka saker och ting. Men Dionysos kunde knappt påverka något!


   
SvaraCitera
Åtta

Master Avatar:

Men Dionysos kunde knappt påverka något!

Han behöver inte. Han har fullt upp med att ha roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Han behöver inte. Han har fullt upp med att ha roligt.

Dionysos påverkade ju faktiskt rätt många. De mest kända hedniska riter som fortfarande utfördes även i storstäder som Athen var ju tillägnade Dionysos, och Bacchus-sekterna var jättemånga. I stort sett alla junkies samlade sig under Dionysos namn.

Så jävla fett. Hellre det än att hänga med krigare eller töntiga politiker, som Ares och Athena skulle gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Så jävla fett. Hellre det än att hänga med krigare eller töntiga politiker, som Ares och Athena skulle gjort.

Okej, men om vi tar bort Dionysos. Vilken gud skulle ni ha valt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Master Avatar:

Okej, men om vi tar bort Dionysos. Vilken gud skulle ni ha valt då?

Pan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Pan

Föritom Pan?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Master Avatar:

Föritom Pan?

Morpheus eller Artemis. På femte plats kommer Apollon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronos


   
SvaraCitera