Aviseringar
Rensa alla

Grim Fandango, Monskey Island > Söker liknande spel


Ämnesstartare

Söker spel som är som Grim Fandango och Monkey Island, fast nyare - Iaf släppta efter 2005.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara för er som aldrig har spelat Grim fandango o monkey island. Men spelen handlar mycket om att tänka osv. ;d

http://www.grim-fandango.com

Där hittar ni säkert en massa bilder osv.

iaf, några tips?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Finns inget som är närheten av samma nivå som Grim Fandango! [no-no]


   
SvaraCitera

ÅH [love]
nostalgi!
Jag och min bror brukade alltid sitta och spela dem tillsammans, härligt härligt minne [love]


   
SvaraCitera

The Longest Journey är najs.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Fejlarn:

The Longest Journey är najs.

Runaway är ett annat click-adventure game.
Finns/fanns på piratebay.


   
SvaraCitera

Det görs inte såna spel längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Det görs inte såna spel längre.

Görs ju iofs visst peka-och-klicka-äventyr nu för tiden. Eller du kanske menar att det inte görs spel av den kalibern längre iofs...

ot: Jag antar att du har koll på alla andra lucasarts spel så då tipsar jag om att wallace and gromit får rätt bra recensioner.


   
SvaraCitera

Broken Sword 1 och 2 är visserligen lite äldre men mycket trevliga.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Eller du kanske menar att det inte görs spel av den kalibern längre iofs..

Ja. Allting nu är fokuserad på att leverera en undermålig produkt och tjäna snabba pengar(EA games spel typ, Warhammer).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:

Ja. Allting nu är fokuserad på att leverera en undermålig produkt och tjäna snabba pengar(EA games spel typ, Warhammer).

Mjo, på väldigt stora håll är det så åtminstone. Det stör mig som fan att även viviendi/blizzard har gått in i skaran. Okej för att de fortfarande gör superba spel, men deras girighet börjar fan bli stor nu.


   
SvaraCitera

Sierra pumpade ju ut en j*vla massa fantastiska point'n'click-äventyr på 90talet. Kings quest V och VI får man ju bara inte missa om man är en fullt frisk människa [smile]

Har du en wii så kan zack & wiki vara något att ta en närmare titt på dessutom.


   
SvaraCitera
Åtta

tevepro:

Det görs inte såna spel längre.

Det pillas en del på indie-scenen.

Jag håller själv på med ett sådant spel, men utvecklingen har avstannat i brist på duktiga manusförfattare. [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera