Aviseringar
Rensa alla

Grisar vs. "apdjävlar"


Ämnesstartare

Killen som kallade polisen för grisar och nöffade åt dem dömdes till böter för förolämpning! Samtidigt frias poliser som kallar invandrare för jävla apjävlar. Man kan fråga sig om det existerar någon rättssäkerhet för alla!

Vad tycker ni?


   
Citera
Ämnesstartare

men det var synd om poliserna för dom var provocerade MMmmmmm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fyfan vad löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Killen som kallade polisen för grisar och nöffade åt dem dömdes till böter för förolämpning! Samtidigt frias poliser som kallar invandrare för jävla apjävlar.

Det intressanta är inte att de var invandrare, det intressanta är att de var kriminella drägg. Att kalla någon för apa har inget med etnicitet att göra, det har med beteendet att göra. Det är helt okej att förolämpa kriminellt patrask. Polisen förtjänar respekt, och därför var det bra att den respektlösa ungtuppen fick böta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Polisen förtjänar respekt, och därför var det bra att den respektlösa ungtuppen fick böta.

Det handlar väl om ett givande och tagande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Det handlar väl om ett givande och tagande?

Varför ska stenkastare respekteras?
De förbrukade samhällets förtroende och respekt i samma ögonblick som de tog upp stenen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

det intressanta är att de var kriminella drägg. Att kalla någon för apa har inget med etnicitet att göra

det RIKTIGT intressanta var inte att de kallades apajävlar överhuvudtaget utan hur aggressivt poliserna pratade. [n]
"ska göra han steril om jag får tag på honom"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaräven:

t utan hur aggressivt poliserna pratade.

Jag förstår poliserna. Skulle också vara less och arg oavsett hur fin polisens "värdegrund" än må vara. Det är ingen som har något med att göra hur de pratar sinsemellan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Det är ingen som har något med att göra hur de pratar sinsemellan.

ju, för det säger en del av mentaliteten inom poliskåren. dom är fascistsvin allihop... [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lillaräven:

ju, för det säger en del av mentaliteten inom poliskåren.

Att de blir arga när deras kolleger får stenar kastade mot sig?
Ja, det blir väl vilken normalt funtad människa som helst. Terroristerna ska bemötas av samhällets samlade förakt och avståndstagande. De ska känna att de avskys av alla. Då kan inte polischefen sedan gå in och prata om att de ska få ursäkter för att några poliser använde ovårdat språk. Hade polisledningen handlat rätt, så borde den ha ignorerat massmedias uppblåsta idioti om detta och istället koncentrerat sig på att visa vilka oerhört hotfulla situationer som våra poliser måste arbeta med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mataano:

Vad tycker ni?

tycker att det är fel, men det är ju så. poliser anses vara "värd" mer än vad random folk är. har själv råkat ut för sådana där saker, och när jag frågade varför det var så i rätten blev deras svar "men nu är det så"

i mina 20 år har jag inte träffat på en enda vettig polisen. deras yrken stiger dom åt huvudet. dom tror dom kan leka gud bara för att dom har högre makt än vad en annan har. helt sjukt!


   
SvaraCitera

DoktorMaJk:

Fyfan vad löjligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blade Runner:

Terrorister

[tired]

Blade Runner:

vilka oerhört hotfulla situationer som våra poliser måste arbeta med.

hahahaha [bigsmile]

tack, jag behövde ett gott skratt...


   
SvaraCitera

*StarNoStar*:

poliser anses vara "värd" mer än vad random folk är

Grejen är väll den att poliser i tjänst representerar lagen och är i en rätt utsatt position. Dom behöver den extra respekt dom genom lagen tilldelas. Jag vet inte om du förstår vad jag menar men i alla fall.

*StarNoStar*:

i mina 20 år har jag inte träffat på en enda vettig polis

Våran skolpolis är då jättetrevlig. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elmo:

Grejen är väll den att poliser i tjänst representerar lagen och är i en rätt utsatt position. Dom behöver den extra respekt dom genom lagen tilldelas. Jag vet inte om du förstår vad jag menar men i alla fall.

jag förstår vad du menar men jag tycker ändå det är orättvist och fel.
alla borde vara lika värda, poliser eller inte.

elmo:

Våran skolpolis är då jättetrevlig. [smile]

jag vet inte vart du bor men här i örebro är dom dumma i huvudet.


   
SvaraCitera