Aviseringar
Rensa alla

Grönområden i Stockholm!


Ämnesstartare

Nu har jag försökt hitta Kyrksjön i Bromma i snart 3 veckor utan att lyckas, så nu ger jag fan upp ([mad][sad]). Å Fatbursområdet på Söder har jag tjatat ut totalt.

Vill ha tips på fina områden i Stockholm (innerstad eller västerort) utan betong och utspottat snus, där man kan slå sig ner med en kaffe och låta livet ticka förbi.

TPF [love]


   
Citera

Hagaparken.


   
SvaraCitera

kyrksjön är ju inte så svårt att komma till [crazy]

men lillsjön är ju lite trevligt sen typ ned mot kanaan och tyska botten är fint


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

kyrksjön är ju inte så svårt att komma till

I beg to differ! [n]

OF 5:

men lillsjön är ju lite trevligt sen typ ned mot kanaan och tyska botten är fint

Vart ligger allt detta?


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

I beg to differ!

bara att åka till Ängbyplan och sedan gå till norra Ängby skola och bär går man höger in i skogen.

Marielle Hagblad:

Vart ligger allt detta?

till tyska botten är lättast om man åker till Islandstorget och sedan följer vägen åt vänster förbi södra ängby skola. Sen kommer man fram till en stor äng nere vid mälaren, går man över den snett åt höger så kommer man ned till en parkväg som går hela vägen efter sjön bort till kaanan.

Man kan också åka till Blackeberg och gå upp till Blackebergsskolan där finns en gångväg genom skogen ned till kanaan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

bara att åka till Ängbyplan och sedan gå till norra Ängby skola och bär går man höger in i skogen.

Vill helst promenera/springa dit [blush] Letar löparrundor och härom kvällen sprang jag vilse och hamnade på en ascreepy white trash husvagnscamping där massa folk skrek på mig.

Finns det typ motionsspår/stigar/cykelbanor på de platser du föreslagit?


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Finns det typ motionsspår/stigar/cykelbanor på de platser du föreslagit?

aa det är mest grusade gångvägar. Men vill du springa så kan Grimstaskogen va en ide där finns många uppmärkta motionsspår i blandad terräng och olika distanser och även elljusspår.


   
SvaraCitera

Haha kyrksjön, brukade bada där när jag var liten, bodde i Norra Ängby. Är mkt lätt att hitta!


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

ascreepy white trash husvagnscamping där massa folk skrek på mig.

Vad skrek de?


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

på en ascreepy white trash husvagnscamping där massa folk skrek på mig.

säkert ängby camping bor bara suspekta typer där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

aa det är mest grusade gångvägar. Men vill du springa så kan Grimstaskogen va en ide där finns många uppmärkta motionsspår i blandad terräng och olika distanser och även elljusspår.

Åh! Låter ju kalas [bigsmile] *knappar mig in på Eniro på stört*

Nintendo:

Vad skrek de?

Var en grupp på fem killar i 25årsåldern som skrek efter mig efter att ha stirrat suspekt, men hade musik i öronen, så hörde inte vad. Sen hade jag en 13-årig grabb på cykel som cirkulerade runt mig och skrattade varje gång jag blev rädd för att det såg ut som om han skulle cykla in i mig.

Kan ju säga att det var med snabba och stora kliv jag gick hem sen.


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

krattade varje gång jag blev rädd för att det såg ut som om han skulle cykla in i mig.

Du måste ju tuffa till dig nu när du bor i storstaden Du skulle ha frågat om han inte hade någon plinga på den lr så [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du måste ju tuffa till dig nu när du bor i storstaden Du skulle ha frågat om han inte hade någon plinga på den lr så

Grabben hade rakad skalle och extrem bonnabränna i "linnemönster". Han såg med andra ord ut som en liten, försvenskad redneck. Dessutom var det halv 10 på kvällen, mörkt och jag var vilse! [sad]


   
SvaraCitera

Marielle Hagblad:

Grabben hade rakad skalle och extrem bonnabränna i "linnemönster". Han såg med andra ord ut som en liten, försvenskad redneck. Dessutom var det halv 10 på kvällen, mörkt och jag var vilse! [sad]

Okdå det kanske var någon från Bloods iof [sad]


   
SvaraCitera

Om du kan hitta till beckombergavägen är det bara att följa den mot åkeshov, sen kommer du till en äng, och skogen brevid den ängen är där kyrksjön ligger!


   
SvaraCitera