Aviseringar
Rensa alla

Grönt hår?


Ämnesstartare

Jag köpte henna i dag på den lokala turkbutiken. Som vanligt fanns det inga instruktioner, och gubben i affären visste inte hur man skulle göra. Han erbjöd sig att ringa sin syster och fråga, men jag avböjde, hur svårt kan det vara liksom?

Jag gick hem och blandade pulvret med lite vatten och kletade in den bajsliknande geggan i håret. Först efteråt kom jag på att det var en bra idé att googla henna. Det stod att om man blandar hennan i ett metallkärl så kan det resultera i att man får grönt hår. Jag använde inget metallkärl, men dock en gaffel. Kommer jag få grönt hår? [party]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Oväntad:

Venne (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Venne (Du röstade på detta alternativ)

Förmodligen inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Jag gick hem och blandade pulvret med lite vatten och kletade in den bajsliknande geggan i håret.

Hade du skållhett vatten? Det ska man ha nämligen när man blandar. Sedan gör det nog inget att du blandade med gaffel, troligtvis en annan reaktion som beror på din hårfärg eller kemikalier i håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

. Sedan gör det nog inget att du blandade med gaffel, troligtvis en annan reaktion som beror på din hårfärg eller kemikalier i håret.

är väl metall i hennafärg som för pigmenten?antingen drar gaffeln åt sig elektroner eller färgen från gaffeln=färgen ändras om man har otur,asså om gaffeln reagerar lätt,material etc etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

=färgen ändras om man har otur,asså om gaffeln reagerar lätt,material etc etc.

Ok, jag har använt metallbestick när jag har färgat mitt hår med det och inget har hänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Ok, jag har använt metallbestick när jag har färgat mitt hår med det och inget har hänt

okej,d är tur och materialfråga då med andra ord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Venne (Du röstade på detta alternativ)

Men ifall du får så vill vi se pics. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Japp (Du röstade på detta alternativ)

Om det var en metalgaffel? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill du ha grönt hår, då kommer det inte bli grönt.
Vill du inte ha grönt hår, då kommer det bli grönt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Hade du skållhett vatten? Det ska man ha nämligen när man blandar.

Japp, det hade jag. Men jag sköljde ur skiten ganska snabbt, blev orange och fint. Blandat en ny gegga som får stå till i morgon [y]


   
SvaraCitera
Hando

Oväntad:

Resultat (Du röstade på detta alternativ)

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera