Aviseringar
Rensa alla

Grym OCD


Ämnesstartare

det enda man behöver veta är att det är tvången som skapar ångest och INTE att låta bli dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

det enda man behöver veta är att det är tvången som skapar ångest och INTE att låta bli dem

Har man lätt ocd går det att tänka så, har man extrem hjälper inte det ett skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maxwinner:

Jag hade typ, OCD som i "the aviator" men nu har jag bara små tics, som bita i läppen, flytta upp glasögonen till rätta (ibland när jag inte har glasögon på mig typ morgonen gör jag så ändå)

Hade massa sånna saker och har fortfarande, men trodde inte det tillhörde tics?

Jademyr:

Chänna! Själv har jag Tourettes och OCD Jag vet EXAKT vad du snackar om, mitt "alterego" heter Urban!

Bra.. jobba jobba. Skönt att veta att någon vet hur jag har det. Det är en mystisk sjukdom, går knappt att förklara. Det värsta är dock när folk säger: "du ljuger, du hittar på" [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Har man lätt ocd går det att tänka så, har man extrem hjälper inte det ett skit.

jaså, vad synd


   
SvaraCitera

lemuu:

Bra.. jobba jobba. Skönt att veta att någon vet hur jag har det. Det är en mystisk sjukdom, går knappt att förklara. Det värsta är dock när folk säger: "du ljuger, du hittar på"

Ja, det är mycket mystiskt! Otroligt konstigt på något vis, jag finner inte ord! Brukar du också vara vaken på nätterna? Eller sova extremt korta perioder för att sedan vakna upp och ha lite konstiga saker för dig?

Har du också muntglga tics?


   
SvaraCitera

lemuu:

jävla moderater som sparar in på allting, bara dom själva har 500454 kr så e dom nöjda

Så du menar att det var bättre när sossarna styrde...?[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jademyr:

Eller sova extremt korta perioder för att sedan vakna upp och ha lite konstiga saker för dig?

Nej men hade det iaf.. pappa fick dock trycka ner mig i sängen till slut..
Nej det hade jag inte, har du det eller? måste vara grymt jobbigt o ha båda..


   
SvaraCitera

lemuu:

Nej men hade det iaf.. pappa fick dock trycka ner mig i sängen till slut..
Nej det hade jag inte, har du det eller? måste vara grymt jobbigt o ha båda..

Ahaa, jag brukar smyga så jag får vara i fred haha! Men självklart är en natts sömn att föredra.
Japp det har jag. Mest "hmm:ande" men även en del ord som Fuck och annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

mm såg det.. men i alla fall. jävla moderater som sparar in på allting, bara dom själva har 500454 kr så e dom nöjda

Jag kan då berätta för dig att vården 1998 var PRECIS lika störd, då sossarna styrde. Så att skylla på regeringen, det håller faktiskt inte. Det är flumpedagogiken och -rutinerna det är fel på.

OCD har jag med. Jag har blivit mycket bättre det senaste året, men har inte haft på långa vägar lika kraftig som du... Hoppas du blir frisk snart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*Då hette BUP PBU, förresten


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mårran:

Hoppas du blir frisk snart.

O fan, ne jag har inte vart med så länge, så kan inte säga så mycket kanske. Dock tar moderaterna inte bra hand om de sjuka, utan gynnar mer de rika..

Nej det har vart en lång hård väg, men är på bättringsvägen, nu för tiden går jag upp, pissar o tvättar mig på 5 min t.ex, så skönt.. Men ja, det är fel som de behandlar en, nog fan ska man undersöka kroppen, efter man gått igenom sånt..

Jademyr:

Japp det har jag. Mest "hmm:ande" men även en del ord som Fuck och annat.

Aha okej, nej jag hade mest försäkringsfrågor bara, frågade mamma typ 20 gånger t.ex: "kan jag göra det där?" (sa det 20 gånger, hon var tvungen o svara ja eller nej varje gång) o sen "är jag ren nu? eller "är du ren?" o.s.v .....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hej där!
Det är skrämmande att läsa hur vissa OCD patienter behandlas, och vilken okunskap det finns. Jag har hört historier och läst skräckexempel på hur det kan gå till i vården och psykiatrin, och din historia var ännu ett.

Jag lider själv av en väldigt svår OCD (att skriva här skulle de flesta dagar inte gått alls, men jag får passa på!). Man blir ju bara för arg då man läser hur det kan gå till! Visst finns det änglar inom psykiatrin, men det finns även människor som inte alls verkar bry sig, och det är så fel det kan bli! Att släppa en akut patient, utan vidare undersökningar, är inte något man borde få göra. Det handlar ju om ditt liv.

Behöver du någon att prata med, får du gärna skriva. Hoppas att allt löser sig för dig!


   
SvaraCitera

lemuu:

Aha okej, nej jag hade mest försäkringsfrågor bara, frågade mamma typ 20 gånger t.ex: "kan jag göra det där?" (sa det 20 gånger, hon var tvungen o svara ja eller nej varje gång) o sen "är jag ren nu? eller "är du ren?" o.s.v .....

Jo det känner jag igen lite. Men jag brukar metst vela enormt mycket när jag tex ska beställa mat och beställer inte fönns pappa avslöjat vad han ska ha, jag vet inte varför det är viktigt men, så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lucifersangel:

Behöver du någon att prata med, får du gärna skriva. Hoppas att allt löser sig för dig!

mjo precis, det värsta var dock att jag låg sängliggandes så länge, och inte kunde BYTA KLÄDER, DUSCHA, BORSTA TÄNDERNA o.s.v på 4 veckor.... Så man kan säga såhär, jag är renligare än nånsin nu, eller jag älskar o duscha och göra mig fin! [love] Det var en riktig jävla PLÅGA .. och eftersom jag inte skrev det där, är att jag skäms.. men varför ska jag skämmas? jag led av det? dock har jag ännu mer saker, men de vill jag inte skriva 🙁 , jag skämdes, mådde så dåligt..... går inte o förklara..
fast just nu, så använder jag mitt förflutna, som ett minne, ett hemskt minne att aldrig vela tillbaka till, det använder jag som anledning till att orka.

Jademyr:

Men jag brukar metst vela enormt mycket när jag tex ska beställa mat och beställer inte fönns pappa avslöjat vad han ska ha, jag vet inte varför det är viktigt men, så är det.

hela sjukdomen är mystisk.,.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw, jag hade inte hål i tänderna efter det där när jag var hos tandläkaren sen, jag blev rätt förvånad om man säger så.. men det kan vara för jag inte åt / drack nåt säkert..

lucifersangel:

Att släppa en akut patient, utan vidare undersökningar, är inte något man borde få göra. Det handlar ju om ditt liv.

precis, frågade min läkare rätt ut hur dom kunde göra sådär mot mig för nån dag sen , men han säger att det säkert inte är nödvändigt ändå, men vem vet om min kropp tagit skada? den mår ju inte precis bra, det märker jag till och med, mitt huvud mår skit, jag är helt borta 24/7, precis som den tagit skada av den tiden jag inte fick nån näring, alls


   
SvaraCitera