Aviseringar
Rensa alla

Gud är...


Ämnesstartare

Gud för mig är...

1. Gud handlar inte om rädsla skuld och fördömande.
2. Gud är visdom, kärlek och logik.
3. Gud har inte favoriter och diskriminerar inte på grund av nationalitet, kön, ras eller klass.
4. Gud behandlar människor med värdighet och respekt.
5. Gud är inte en slavej befälhavaren eller despot, bland hans livegna.
6. Gud är människans själsfrände och partner.
7. Gud är inte svartsjuk, vredesfull eller hämndlysten.
8. Människan är inte syndig, fallen eller depraverat.
9. Gud har ingen motståndare och himmel och helvete är platser i sinnet och väsen.
10. Människan har skapats för att gå vidare till likhet och eliminera fel från cosmos i partnerskap med Gud.

Vad är gud för dig? [cute]


   
Citera
Ämnesstartare

[zzz] Saru.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet ej vad gud är för mig;C;C;C


   
SvaraCitera

Kan inte säga om gud är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Kan inte säga om gud är.

Inte ens i en poetisk aspekt? [blush]


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Inte ens i en poetisk aspekt? [blush]

Jag sysslar inte med så mycket poesi [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Jag sysslar inte med så mycket poesi [blush]

Nej men ändå [cute][cute]

Chickfactor:

vet ej vad gud är för mig;C;C;C

haha nej... du menar existerar eller inte existerar? [cool] behöver ju inte vara de som är gud. [cool][cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Vad är gud för dig? [cute]

Detta är Gud för mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

Detta är Gud för mig

I ställer för att länka en känslosam film. Kan du inte med egna ord säga vem gud är för dig? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

I ställer för att länka en känslosam film. Kan du inte med egna ord säga vem gud är för dig? [cute]

den som beskriver det så bra [bigsmile] får göra det senare ska pyssla med annat en stund nu 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är borta en timme och inget nytt inlägg? aja baja 😉

Gud är för mig:

Kärlek. Allt Han gör är utav kärlek.

Han skapade oss för att Han ville ge ut av den kärlek Han har.

När vi vände oss bort från Honom valde Han att ge sitt liv för oss för att öppna upp vägen tillbaka till Honom så att vi kunde få en chans att vara med Honom igen.

Att låta sig bli hånad, spottad på, slagen, piskad, genomborrad och till slut upphängd på ett kors visar på ett brutalt sätt hur mycket Han älskar oss.

Att Han idag förvandlar folks mörka liv till ljus visar bara att Han verkligen älskar och bryr sig om oss och vill oss väl.

Nu behöver ju folk inte hålla med mig om detta, för det vet jag att det finns folk på denna sidan som inte gör, men det är min bild på Gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

Vad är gud för dig?

Påhitt


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Gud är...

inte för mig


   
SvaraCitera

notfallingapart:

Vad är gud för dig?

Något som inte existerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

notfallingapart:

3. Gud har inte favoriter och diskriminerar inte på grund av nationalitet, kön, ras eller klass.

Hur tänker du nu?
Jag skulle säga att Gud är lite splittrad när det gäller den här frågan. Om nu Gud styr över vad som sker i världen så skulle jag säga att Gud har sina favoriter. Och då menar jag att människor som lever i krig och fattigdom definitivt inte kan vara Guds favoriter. Vii i Europa däremot, vi har det jävligt bra och det kan nog inte vara helt omöjligt att vi är hans favoriter.

Gud för mig är en frustrerande gåta. Vem är h*n, vad vill h*n, ska jag tro på h*n? H*n är för mäktig för att förstå sig på.
H*n kan varken vara god eller ond. H*n kan varken stå för kärleken eller för hatet. Men h*n är för mig jordens skapare - och människans tröstare [smile]


   
SvaraCitera