Aviseringar
Rensa alla

Gud löser era problem! [klicka för vägledning]


Ämnesstartare

mörknäs:

bra, visst? [party]

men vem vill ha en 18-åring? [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

jag läser på lärarprogrammet. 3.5 år av 5 är slutförda. jag vill nog inte bli lärare. men nu kan jag inte välja om, eftersom man inte får låna pengar av csn än för ett visst antal år. hur ska jag lösa detta problem? ställ gärna följdfrågor gud

jag vill minnas att du har 12 terminers studier på högskolenivå tillgängliga, och att möjlighet till förlängning finns om du har goda grunder till det, så fundera först och främst på vad du vill läsa för något, innan du byter linje. ett alternativ, om du saknar sysselsättning fram tills du vet, kan vara att exmepelvis studera på gymnasienivå på en folkhögskola. det är lite som ett vuxendagis, csn-terminerna dras separat från högskoleterminerna, och du hinner tveklöst komma på vad du vill studera i framtiden. funkar det ändå inte, och du kommer fram till någon utbildning som du inte kommer hinna gå klart, testa att helt enkelt besöka din bank och se vad de säger. många banker erbjuder studielån med ganska så förmånliga räntor och avtal. observera dock att andra regler gäller än det från csn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

men vem vill ha en 18-åring? [n]

du kan placeras i familjehem fram tills du fyller 20, så jag tror nog att det ska gå bra.

PIKACHU GO!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

du kan placeras i familjehem fram tills du fyller 20, så jag tror nog att det ska gå bra.

PIKACHU GO!

Åh, tack för hjälpen käre du. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Åh, tack för hjälpen käre du. [love]

det var så lite så, rapportera gärna tillbaks! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har 4 spänn och inget toapapper. Hur åtgärdar jag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JrL414_3:

har 4 spänn och inget toapapper. Hur åtgärdar jag?

den allra fattigaste lösningen är att ta en dusch direkt efteråt, för att kompensera. funkar allra bäst om du inte betalar för ditt varmvatten. sekundärt, för att faktiskt torka sig, så funkar följande, i fallande ordning:

bibelpapper
dagstidningar
böcker (inbundna/pocket)
veckotidningar
tcg-kort
flyers

det allra bästa är om du kan hitta någon lokal representant för folkpartiet som kan slicka rent åt dig, men sen fra-skandalen så ligger dessa lågt. det rapporterade väljarstödet är inte mer än fyra invånare i en liten samisk by utan bredband.


   
SvaraCitera

mörknäs:

12 terminers studier

jo man har 6 år..
så där har du ju rätt.. men vill inte kasta bort alla år jag lagt ner + att jag vill bli klar med utbildningen och helst ha ett jobb innan 30 (jag är 27 nu)

gymnasiepoängen har jag redan lånat slut på

hjälp!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

jo man har 6 år..
så där har du ju rätt.. men vill inte kasta bort alla år jag lagt ner + att jag vill bli klar med utbildningen och helst ha ett jobb innan 30 (jag är 27 nu)

vad hade du tänkt som alternativ till lärarstudier? och, vilken sorts lärare hade du tänkt bli?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns en person på detta forum som utgör sig för att vara Gud, användaren (Mörknäs)? Hur skall jag gå till väga för att bli kvitt denna bluffmakare? Iofs, du behöver inte svara, jag vet svaret, då jag är Gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Det finns en person på detta forum som utgör sig för att vara Gud, användaren (Mörknäs)? Hur skall jag gå till väga för att bli kvitt denna bluffmakare? Iofs, du behöver inte svara, jag vet svaret, då jag är Gud.

för det första så har du genom att ställa en fråga i denna tråd redan bekräftat min gudomlighet. detta står i Skriften, och är oåterkallerligt. för det andra så rekommenderar jag neuroleptika mot din uppenbara psykos, jag har hört att risperdal ska vara effektivt, men kontakta din lokala voodopräst för rekommendationer och recept.


   
SvaraCitera

mörknäs:

vad hade du tänkt som alternativ till lärarstudier? och, vilken sorts lärare hade du tänkt bli?

jag ville ursprungligen bli modedesigner, men nu ser jag mer realistiskt på saken. allt är inte möjligt.

jag ska bli lärare på gymnasiet i svenska och engelska.

jag känner tidspress med, för att jag även vill ha barn innan 30. Snälla gud jag behöver hjälp. kan du lösa mina problem skulle jag vara oerhört tacksam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

klipp dig, skaffa dig ett jobb. alternativt sälj dig till skitiga polacker nu när bärplockarsäsongen är över.

vilka summor behöver du?

vill ej klippa mig, ![mad] kan inte skaffa jobb, för liten. vill inte att gamla gubbar ska våldta mig.

öh, typ tusen bara. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dörrhandtaget:

jag ville ursprungligen bli modedesigner, men nu ser jag mer realistiskt på saken. allt är inte möjligt.

allt är möjligt, med rätt religion och inställning. samt, i värsta fall, begåvning. det senare är dock inget absolut krav, men utan rätt gud i ryggen är det mesta hopplöst.

dörrhandtaget:

jag ska bli lärare på gymnasiet i svenska och engelska.

är det ett alternativ att ta ett par terminer ledigt och jobba istället? läsa några strökurser för att få lite perspektiv på saker och ting? enligt min erfarenhet så är det främsta problemet i dylika situationer motivation.

dörrhandtaget:

jag känner tidspress med, för att jag även vill ha barn innan 30. Snälla gud jag behöver hjälp. kan du lösa mina problem skulle jag vara oerhört tacksam.

barn kan fixas om du är snäll, äter dina kosttillskott och har fördelaktiga gener. men en avklarad utbildning är att föredra i nio fall av tio. sen gäller det också att prioritera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xKiTTiEHx:

vill ej klippa mig, ![mad] kan inte skaffa jobb, för liten. vill inte att gamla gubbar ska våldta mig.

det är inte våldtäkt om du inte säger nej.

xKiTTiEHx:

öh, typ tusen bara. [blush]

var bor du?


   
SvaraCitera