Aviseringar
Rensa alla

Gud o avföring


Ämnesstartare

Om gud först skapade världen o sedan djuren, hur skapades då jorden, alltså bajset, ngn bibelkännare om vet???


   
Citera

Jord och bajs är inte samma grej, om du menar det.

Först kom jorden,sen djuren och lite efter det, Eva och Adam enligt bibeln.
Rätta mig om jag har fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Jord och bajs är inte samma grej, om du menar det.

Först kom jorden,sen djuren och lite efter det, Eva och Adam enligt bibeln.
Rätta mig om jag har fel.

Alltså såhär; när djuren kom dit måste det ha funnits växter, så att det fanns syre, och växterna behövde ju gödningsmedel. Jord består till stor del av just bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe albin fattar inte sinuhe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men all jord är väl ändå inte avföring etc? Rätta mig om jag har fel men man använder väl gödsel för att det ska växa bättre, inte för att det ska växa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

avföring etc

Nä, men för att det ska växa så behövs antingen rester av djur o växter och/eller bajs. Så är det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Nä, men för att det ska växa så behövs antingen rester av djur o växter och/eller bajs. Så är det.

Klurigt.

edit: Eftersom jorden går under varje gång människan blivit för intelligent (säger vi) så går jorden under för att börja om på nytt. Därför tar Gud resterna från den förra planeten, slår sönder det som är kvar och startar en ny Big bang (JO DET VAR GUD SOM GJORDE DEN[mad]). Sen börjar han om...Som han gjorde med Noak[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lille_Marx:

Om gud först skapade världen o sedan djuren, hur skapades då jorden, alltså bajset, ngn bibelkännare om vet???

Men han skapade jorden själv. Det behövdes inte växas av bajs och rester då.


   
SvaraCitera

Prästens ord "Av jord är du kommen - jord skall du åter varda"
vid en begravning syftar på straffet vid syndafallet.
1:a Mos. 3:19: "...Du skall slita för ditt bröd i ditt anletes svett tills du vänder åter till jorden. Ty av den är du tagen, jord är du och jord skall du åter bli" - in pulverem reverteris.
Jorden syftar även på skapelseberättelsen i 1:a Mos. 2:7,
"då formade Herren Gud människan av jord från marken". På hebreiska heter människa adam och jord adamá, så det är typ lite symbolik i jorden. 🙁

Lille_Marx:

Om gud först skapade världen o sedan djuren, hur skapades då jorden, alltså bajset, ngn bibelkännare om vet???

Jorden kanske skapades först, och sen äter djuren växter och skiter ut det, och sen blir avföring jord igen bara. eller nått.


   
SvaraCitera

Lille_Marx:

Alltså såhär; när djuren kom dit måste det ha funnits växter, så att det fanns syre, och växterna behövde ju gödningsmedel. Jord består till stor del av just bajs.

växter som växer i naturen

Många växter och så vidare överlever naturligt i naturen. De är skapta för det.

Fekalier är endast tillskott så vitt jag vet.

Annars så får du ge lite bevis på att växter behöver bajs för att överleva.

(Bajs är sådant man äter. Allt som man äter finns redan i naturen. Därmed så "behövs" nog inte bajs)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zittam:

Många växter och så vidare överlever naturligt i naturen

Du har fel. Finns det ingen näring i jorden överlever inte växter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Av jord är du kommen - jord skall du åter varda

Att jag inte tänkte på det citatet! Tackar hjärtligt!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera