Aviseringar
Rensa alla

Gud prövar mig?


Ämnesstartare

Jag vann igår 10.000kr på bingo.. delade hälften med mamma, så jag har ju 5.000kr.. jag har legat vaken och haft ångest typ hela natten, för ena delen av mig säger att jag ska handla upp allt och andra halvan säger att jag ska försöka snåla så gott det går.
Grejjen är att det känns som om att Gud prövar mig.. han lät mig vinna 5.000kr för att se om jag kan hålla i pengar och använda dem förnuftigt.. eller att han verkligen vill att jag ska använda dom hur jag vill, som en gåva för att jag gjort något bra och kämpat på under alla dessa jobbiga år. Men vad har det med pengar och göra? Mående och pengar.. man mår bra för stunden liksom.

Någon som har någon idé vad Gud menar med detta?

Bara seriösa svar, blir anmälning på dom som dömmer mig för att jag tror på Gud.


   
Citera
Ämnesetiketter

endast gud vet... vi kan inte läsa hans tankar. har du funderat på att kanske prata med honom om det?


   
SvaraCitera

Abrielle96: Någon som har någon idé vad Gud menar med detta?

Det är din tro, hur skall någon annan än du själv veta vad Gud menar i ditt fall?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kakakaka:
endast gud vet... vi kan inte läsa hans tankar. har du funderat på att kanske prata med honom om det?

Och hur pratar man med Gud? Hur vet man att det är just Han som svarar mig? Eller att jag bara inbillar mig vad han säger?


   
SvaraCitera

Tror inte att någon gud behöver ha med det att göra, varför skulle denne ha intresse i att se hur du använder pengar? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
Tror inte att någon gud behöver ha med det att göra, varför skulle denne ha intresse i att se hur du använder pengar? 

Jaa, det är förstås sant.. men vrf vann jag då, och vad betyder det?


   
SvaraCitera

Abrielle96: men vrf vann jag då

För att bingo, som alla andra spel, går ut på att ge pengar till några slumpmässiga få av de som betalar för att delta.
Varför vinner någon någonsin? Är det någon skillnad för att just du vann den här gången?

Abrielle96: och vad betyder det?

Att du har 5000 kr extra att spendera


   
SvaraCitera

Att konstant försöka hitta en mening i allt som sker gör det mest rörigt. Slappna av!


   
SvaraCitera

För tvåtusen tar jag ett snack med gud och ser till att reda ut det här.


   
SvaraCitera
Draug

Om det finns en gud så skulle jag inte tro att denna beblandar sig med jordiska kontanter. Pengar kan underlätta vissa ting i livet, men det ger ingen sann glädje i det stora hela.  


   
SvaraCitera

Abrielle96:

Och hur pratar man med Gud? Hur vet man att det är just Han som svarar mig? Eller att jag bara inbillar mig vad han säger?

Du ber till Honom, tittar upp mot himlen och talar till Honom. Det är inte alltid man får svar, men man måste komma ihåg att Gud lyssnar till miljarder böner varje dag och Han har en massa andra sysslor att utföra förutom att lyssna till böner så det är något man får ha förståelse för, men om du har tur tycker Han att ditt ärende är tillräckligt viktigt för att ge svar på. Svaret behöver inte ens komma samma dag, det kan dröja månader eller år innan Han svarar och då har du kanske kommit underfund på egen hand vad Gud menade oavsett vad du väljer att göra med pengarna.

Jag vet inte vad Gud hade för syfte med att ge dig dessa pengar, men jag kan säga vad jag hade gjort och trott om jag hade varit du och det är att Herren hade gett mig dessa pengar att använda vid en ev oförutsedd händelse längre fram i tiden och därför hade jag sparat dem.

Hoppas du kommer fram till ett bra beslut och glöm inte att tacka Herren för Hans fina gåva.

Gud välsigne dig.


   
SvaraCitera

Vilken tur att vi har Hans-Peter!


   
SvaraCitera

Buddah:
Vilken tur att vi har Hans-Peter!

Visst är det Glad


   
SvaraCitera

ja

är d onte uppenbart


   
SvaraCitera

Gud vill nog att du ska ge bort allt till välgörande ändamål 


   
SvaraCitera