Aviseringar
Rensa alla

Gudmor! Tips på doppresent!


Ämnesstartare

Hej! Nu är det så att min syster ska ha dop i slutet av maj och jag är gudmor/fadder till denna underbara lilla Lovisa [smile]
Har absolut ignen aning om vad jag ska köpa, får såklart inte vara för dyrt heller. Har funderat på ett armband så jag kan köpa berlocker(?) varje år när hon fyller år. Eller ett halsband med en änglavinge eller ett fyrklöver så vi har varsitt liksom.

Någon som har lite andra tips? Vill såklart att det ska vara något speciellt, ingen leksak eller så alltså.

Skulle gärna uppskatta tips på någon fin dikt att läsa upp på dopet. "Ett gudbarn" (tror jag den heter) är väldigt vacker, men som sagt så vill jag ha lite urval [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ingenting, alternativt SILVERSKEDAR!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Något riktigt fint smycke.
Själv köpte jag en medaljong i guld på Hallbergs när min yngsta kusin döptes.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krök! - Det ska böjas i tid, det som krokigt skall bli!

mja vet inte, någon sorts bokhyllspryl skulle kanske passa, något som man kan spara som hon kan ha glädje av när hon är lite äldre[y]
Kanske något snyggt glas från typ Kosta Boda eller något liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett guldhalsband med hennes namn ingraverat på en guldplatta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, krök har redan fått som förslag [smile]
Lutar åt ett guldhalsband med hennes namn. Så slänger jag väl in något annat som har lite nytta av även när hon inte är så stor.

Tack för alla tips förresten!


   
SvaraCitera

Vad du än gör!, köp inte en spargris. Vad sägs om fem livlinor som hon får använda efter att hon har fyllt arton.

1. Du ska städa hennes lägenhet hur jävla stökigt det än är
2. Du måste låna ut 1000 kr, men du måste veta vad pengarna går till och det får inte gå till knark, alkohol eller cigaretter eller andra idiotiska saker. Skriv själv ner vad du tycker är olämpligt. Vilken sekund som helst. Men bara en gång (om du inte är en generös djävul)
3. Någon gång får hon kliva in i din lägenhet/villa och sova över där utan vidare.
4. Om hon har hamnat i knipa får du lova att en gång får du inte skvallra för hennes föräldrar.
5. att hon får kliva in i valfri butik och hon får välja en pryl under 5000 som du måste betala. Pengarna som blir över får hon inte


   
SvaraCitera

Filtbokstaven.se är en sida som säljer jättegulliga filtbokstäver. Vi köpte sådana till min lilla kusin när hon fyllde år. Kolla in länken:
http://www.filtbokstaven.se/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

moonbeam:

Filtbokstaven.se

Är det något fel på mig? Läste "fittbokstaven".


   
SvaraCitera

Havstomat:

Är det något fel på mig? Läste "fittbokstaven".

haha, jag med xD


   
SvaraCitera