Aviseringar
Rensa alla

Gudsbild?


Ämnesstartare

Geforce8800:

Min egen bild av honom är en man med långt brunt hår och långt skägg, En vit klänning eller va man ska kalla de, ett par sandaler. Som sitter uppe i himlen och ser till att jorden går under för något Eva och Adam gjorde. Och så klart röker han cannabis 🙂

jag tyckte inte det där var kul


   
SvaraCitera

detberorpå:

jag tyckte inte det där var kul

Vilket vad inte roligt?? Eller varför frågar jag -.- Garanterat cannabis biten. Det är väl min egen tanke om honom. Det är så jag tror han ser ut och gör om dagarna. Har du något problem med detta kanske.
Du säger ju själv att du kanske ska skapa dig en egen religion. Då bestämmer du ju själv hur din egen ''gud'' ser ut. Eller har jag fel i att tycka och tänka vad jag vill????

Ner med yttrande frihet -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

Garanterat cannabis biten.

[no-no] inte bara.

Jag tyckte bara att det var ganska fördomsfullt och den du beskrev skulle lika gärna kunna vara Satan.
Jag tycker att det du skrev var något väldigt ironiskt, dock inte min humor, och något du sa pga bitterhet.
Och jag struntar i om du förnekar detta för jag kommer ändå ha min åsikt om det du skrev, live with it[cheers]

Geforce8800:

Det är väl min egen tanke om honom. Det är så jag tror han ser ut och gör om dagarna. Har du något problem med detta kanske.

Nej, jag sa bara min åsikt om din beskrivning. Det är väl, med närmare eftertanke, Du som har ett problem med min åsikt?
& JA, jag vet att du inte bett om min åsikt men om du inte vill att någon ska citera dig med något onödigt bör du be folk att observera det.

Geforce8800:

Du säger ju själv att du kanske ska skapa dig en egen religion. Då bestämmer du ju själv hur din egen ''gud'' ser ut. Eller har jag fel i att tycka och tänka vad jag vill????

sant. Nej, du har inte fel om att få tycka och tänka vad du vill.


   
SvaraCitera

detberorpå:

du inte vill att någon ska citera dig med något onödigt bör du be folk att observera det.

Hade skrivit det där nere där det just nu står ''Det finns obegränsat av idioter, Och ta me fan att jag hittar allihopa''
Men folk citerade mig då för att jävlas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

Men folk citerade mig då för att jävlas.

Anmäl.


   
SvaraCitera

detberorpå:

Anmäl.

Och du tror det hjälper. Då får man väl anmäla halva um då. Inklusive massa mods


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

Och du tror det hjälper. Då får man väl anmäla halva um då. Inklusive massa mods

Do it.
Folk har lyckats anmäla mig... Trots att jae jätterar ibland[surprised]


   
SvaraCitera

detberorpå:

Folk har lyckats anmäla mig

Mig med. Gör inte alls mycket här, Men mina åsikter får ju en att bli varnad hit och dit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

Men mina åsikter får ju en att bli varnad hit och dit

så du tror på fullaste allvar att Gud röker cannabis uppe i himlen och vill alla individer ont?[crazy]


   
SvaraCitera

detberorpå:

så du tror på fullaste allvar att Gud röker cannabis uppe i himlen och vill alla individer ont?

För det första, Ja, Det tror jag, Efter att ha läst dom hebreiska skrifterna.Det måste ju finnas en anledning till varför han skapade växten. Och ja, Jag tror också att han vill alla ont på ett eller annat sätt. Vissa drabbar han hårdare än andra. Men det finns ingen som inte har fått problem med något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är troende, dock har jag ingen gudsbild...
Har liksom aldrig sett snubben så hur fan ska jah veta hur han/hon ser ut?[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lite fail blev det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

en anledning till varför han skapade växten.

Den är läkande mot vissa sjukdomar har jag hört, den är inte till för att användas varje vecka.

Geforce8800:

Och ja, Jag tror också att han vill alla ont på ett eller annat sätt. Vissa drabbar han hårdare än andra.

I ditt första inlägg fick du det att låta som om det var den enda meningen med våran existens - att plågas av en pårökt Gud.

Geforce8800:

Men det finns ingen som inte har fått problem med något.

Livet går liksom ut på att kämpa och vissa som förnekar det är omedvetna om det faktumet att dom kämpar.
Skulle man ha en felfri vardag, som innebär ett felfritt liv, skulle man till slut börja leta efter fel i sitt liv och det skulle vara något man strävar efter att finna - att finna ett problem som man kan lösa - och på så sätt skulle man kämpa (kämpa för att finna). Det stimulerar människohjärnan

royalflush:

Har liksom aldrig sett snubben så hur fan ska jah veta hur han/hon ser ut?

Ingen har sagt "Berätta om hur han såg ut när du först såg honom".
Det handlar om vad man tror, den närmsta liknelsen man kommer på som man förknippar med Gud ska man förklara.
Liksom "Vem är Gud för dig/Vad gör Gud/Hur är han/Tror du han ser mänsklig ut?"


   
SvaraCitera

detberorpå:

ditt första inlägg fick du det att låta som om det var den enda meningen med våran existens - att plågas av en pårökt Gud.

Det där låter jätte roligt, Dock inte så som jag menade.Det jag menade va att vi alla drabbas olika hårt. Vissa får översvämningar, Vissa får sin finaste byggnad förstörd av massa terrorister. Men du har rätt på det sista du skrev efter dit sista citat från mig.
Sen kan jag även påpeka då att jorden går ändå under den 12 december 2012.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

Det jag menade va att vi alla drabbas olika hårt. Vissa får översvämningar, Vissa får sin finaste byggnad förstörd av massa terrorister.

Men det är inte Gud som påverkar det där d; eller... Jag vet ju inte men jag är väldigt säker på att Gud inte tänker "OK, jordbävning (lr vfn det var) i Haiti år 2o1o".

Geforce8800:

Men du har rätt på det sista du skrev efter dit sista citat från mig.

[party][y]

Geforce8800:

Sen kan jag även påpeka då att jorden går ändå under den 12 december 2012.

Varför tror du på detta?


   
SvaraCitera