Aviseringar
Rensa alla

Guide - posta tråden rätt


Ämnesstartare

Det verkar som om att det är otroligt svårt att posta sina trådar rätt. Så jag ska göra en liten guide.

Du kan börja med att skriva det tråden ska handla om. Sedan så kan du kolla vad den handlar om. Skriver du tex om ett kärleksproblem kan tråden passa bra i "Forum PLUS" -> "Relationer, samlevnad och kompisar"

Skulle du däremot skriva en tråd om att du inte mår så bra eller har problem så ska du posta din tråd i "Forum PLUS" -> "Problem och motgångar". Att tv-programmet man följer ska sluta sända är ej något som passar i "Problem och motgångar" dock.

Skulle du ha kroppsliga problem så kan du posta tråden i "Forum PLUS" -> "Kroppen och sjukdomar". Skulle det dock handla om könssjukdomar så ska du placera tråden i "Forum SEX" -> "Könssjukdomar".

Känner du för att inte vara så seriös eller att trådhandlingen ej är seriös så kan du posta tråden i "Forum X" -> "Klotter".

Ska du posta tråden i "Ungdomar.se" -> "Önskemål och synpunkter" så ska trådhandlingen vara om UM och synpunkter om dess funktion eller liknande. Här passar sig ej trådar om pojk och flickvänner.

"Önskemål och synpunkter" rör önskemål och synpunkter om ungdomar.se som sida, inte önskemål om att man vill ha en cykel i julklapp eller synpunkter på hur jobbiga hundvalpar är.

Kortfattat:
* För att posta tråden rätt så ska du veta vad din tråd handlar om och även kolla vilka alternativ som finns att tillgå.
* Posta den ej i "Önskemål och synpunkter" om du är osäker.
* Är du osäker, posta den då i "Forum X" -> "Klotter" eller om tråden är seriös så kan du posta den i "Forum PLUS" -> "Övriga diskussioner".
* Och ska du posta en kontaktannons så låt bli då detta är mot reglerna.

TACK för att du läst denna guide.


   
Citera
Ämnesstartare

Skulle finna det mycket trevligt om denna tråd blir klistrad och om man skulle kunna hänvisa till den vid första trådpostning på forumet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nackdelen är att, om det inte skett av misstag, är det bara retarderade människor som inte förstår hur man postar trådar och retarderade personer läser inte guider. [shake]

Gott initiativ i alla fall dock. [love]


   
SvaraCitera
Åtta

Fint initiativ. Tyvärr betvivlar jag starkt att den kommer att ha någon större effekt, då de som postar sina trådar i Önskemål och Synpunkter inte riktigt känns som den typen av människor som läser de klistrade trådarna innan de postar. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vimsi due [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte en kväll för tidigt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tyvärr betvivlar jag starkt att den kommer att ha någon större effekt

Jo, tänkte också på detta, men:

Idoufe:

kunna hänvisa till den vid första trådpostning på forumet.

?


   
SvaraCitera
Åtta

Idoufe:

kunna hänvisa till den vid första trådpostning på forumet.

Ingenting som UM-plattformen stödjer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ingenting som UM-plattformen stödjer.

Ah, tänkte på. Synd. Går det inte heller att lägga in länkar i popup-meddelandena?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker det borde tilläggas att Önskemål och synpunkter rör önskemål och synpunkter om ungdomar.se som sida, inte önskemål om att man vill ha en cykel i julklapp eller synpunkter på hur jobbiga hundvalpar är.


   
SvaraCitera
Åtta

mediakatt:

Tycker det borde tilläggas att Önskemål och synpunkter rör önskemål och synpunkter om ungdomar.se som sida, inte önskemål om att man vill ha en cykel i julklapp eller synpunkter på hur jobbiga hundvalpar är.

Idoufe:

Ska du posta tråden i "Ungdomar.se" -> "Önskemål och synpunkter" så ska trådhandlingen vara om UM och synpunkter om dess funktion eller liknande. Här passar sig ej trådar om pojk och flickvänner.

Idoufe:

Går det inte heller att lägga in länkar i popup-meddelandena?

Vad menar du?


   
SvaraCitera

Tycker att man måste ha varit medlem i över 24 timmar för att få posta i önskemål och synpunkter. Då kanske neewbies postar lite rättare i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

är.

Fixat.

Åtta:

Vad menar du?

När jag skickat ett PM får jag ett popup-meddelande om att det skickats. Kan man inte lägga in ett popup-meddelande när folk väljer "Ny diskussion" ?


   
SvaraCitera
Åtta

Idoufe:

När jag skickat ett PM får jag ett popup-meddelande om att det skickats. Kan man inte lägga in ett popup-meddelande när folk väljer "Ny diskussion" ?

Jaha. Rent tekniskt kan man (och med "man" menar jag UMs utvecklare) lägga in en sådan popup, men inser du hur irriterande den vore? Det är i varje fall inget som UMs plattform har stöd för idag, så det skulle krävas att Youmeet avsatte utvecklingstid åt UM för att implementera något sådant.

Smartare vore nog att byta namn på forumen så att inte puckon lade sina trådar i Önskemål och Synpunkter.


   
SvaraCitera