Aviseringar
Rensa alla

Guitar hero: world tour trummorna?


Limneson:

1. Funkar trummorna bra nu eller är de fortfarande mycket krångel?

Jag har haft samma krångel som coffz och Rob2in men det va bara att åka och byta. Det enda jag inte riktigt gillar är bastrummans pedal. Den är ganska seg och man måste ibland sitta och stampa på den vilket gör att den åker iväg. Rockband har en mycket bättre pedal men padsen låter jävligt mycket högre än GH:WT's.

Limneson:

2. Känns de lika verkligt som de ser ut, altså kan man verkligen spela låtarna på riktiga trummor, om man klarat dom på expert?

Ja, det är exakt likadant förutom låtar där trummisen har använt sig av dubbel tramp. Att det bara är 2 pukor är inget man tänker på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okey tack för svaren. Mitt drumset börjar också bli segare, kanska byter de sen.


   
SvaraCitera

1. Triggar och svarar sämre än rock band's, mest för att det är trådlöst. Men annars funkar det finnemang.

2. Nja, cymbalerna suger hästpung. Dock regerar själva puckorna, dom är väldigt slagvänliga.

Ska jag vara ärlig är rock band bättre ur trummvinkeln, eftersom man spelar fillsen själv och för att låtarna offta är bättre mappade och trummsetet reagerar bättre.


   
SvaraCitera

2. Du har ju fortfarande inte en välutvecklad slagteknik som låter bra mot ett riktigt trumset om du lärt dig från GH:WT, så troligen får du en jävla massa arbete med att lära om dig rätt.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera