Aviseringar
Rensa alla

Guitar Hero WT vs. Rock Band 2 - Vilket väljer du? Varför? -


Ämnesstartare

Jag sitter och väntar ihjäl mig efter Guitar Hero World Tour, har tittat på alla videos och läst alla artiklar om igen. Därför tänkte jag starta en liten underhållande tråd här så länge.

Tanken är att du ska nämna ca 3 fördelar med Guitar Hero World Tour eller Rock Band 2. Välj de främsta anledningarna till ditt val av spel helt enkelt!

Tänk på att åsikterna bygger på vad man tror, eftersom spelen inte släppts till oss än. Obs. detta är inte menat som en fanboy-tråd [no-no][crazy]

Jag börjar med mina dreglande tankar om mitt val GH:WT:

Jag väljer GH eftersom: Jag tror stenhårt på trummorna, nya gitarren med slide och mkt customizing.

Jag kommer dock köpa spelskivan till RB2 eftersom låtlistan var rätt kass till GH. RBs fördelar är den förstärkta baspedalen som sitter fast i trumsetet, och den lite snyggare notdesignen tycker jag [smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

Jag skulle nog välja Rock Band 2 eftersom de har mer erfarenhet inom området och vet vad de ska ha förbättrat sedan första Rock Band. Kan inte uttala mig så mycket mer då jag endast spelat lite Guitar Hero 3 x)


   
SvaraCitera

Förmodligen Guitar Hero.

Vet du något om planerade priser? Jag tror att det blir den avgörande faktorn för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvizz:

Jag kommer dock köpa spelskivan till RB2 eftersom låtlistan var rätt kass till GH. RBs fördelar är den förstärkta baspedalen som sitter fast i trumsetet, och den lite snyggare notdesignen tycker jag

Hur kan du säga så? En Kentlåt är ju med!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

solstickeflickan:

Hur kan du säga så? En Kentlåt är ju med!

Vinternoll2 [love]

GHWT blir det!


   
SvaraCitera

GTWT! Rock Band 2 känns omsprunget på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jellybeans:

Vet du något om planerade priser?

Jag köper från webhallen, 1789 kr för GH. 1899 kr från cdon, RB2 ligger i princip inte ute på hemsidorna.. men jag tror jag har sett det för 2000 förut. På Game får man en extra gitarr (GH för 1899), värt att kolla upp.
Annars hade jag tänkt skaffa RB2-gitarren som bas eftersom den är större än GHs. Mer realistiskt helt enkelt.

solstickeflickan:

Hur kan du säga så? En Kentlåt är ju med!

Ja visst, Kent är bra. Men i ett spel där man ska sjunga tycker jag att det är idiotiskt att ta med låtar på svenska o spanska... Kul för amerikanarna liksom, svenska är ju knappast deras andraspråk. Dessutom tycker jag att de har glömt en massa klassiker, alldeles för lite rena rock-klassiker. Svårt att sjunga när man aldrig hört sången förr.


   
SvaraCitera

inte fan tänker jag nånsin köpa rock band åtminstone[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

inte fan tänker jag nånsin köpa rock band åtminstone[no-no]

Bra! [y]


   
SvaraCitera

Okej, aldrig att jag lägger så mycket pengar på ett spel.
Jag kan få mer än 10 spel för samma pris, och jag skulle spela varenda av de 10 mer än ett GH elelr rockband spel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvizz:

Ja visst, Kent är bra. Men i ett spel där man ska sjunga tycker jag att det är idiotiskt att ta med låtar på svenska o spanska... Kul för amerikanarna liksom, svenska är ju knappast deras andraspråk.

Jag tycker det är bra. Nästan allt annat är ju på engelska, så någon gång kan väl de, liksom vi andra, få känna sig bortglömda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag blir galen! Nu fick jag se att GH-trummorna inte kommer funka tillsammans med Rock Band... Jag som sett fram emot ett par grymma trummor kompelterat med grymma låtar.

Men jag orkar inte med en 360 som går sönder stup i kvarten. Dessutom vill jag inte betala för online, vill ha en bakåtkompatibel (är ute efter en äldre ps3) och vill ha Little Big Planet. Ser ut som att jag får vara nöjd med bara GH... Rock Band-trummorna vill jag verkligen inte ha, GHs har också varit problemdrabbade - men verkar som det ska fixa sig.


   
SvaraCitera

Guitar Hero WT är en riktig besvikelse. Tråkiga låtar, krångliga menyer.. det som är bättre är ju att man kan spela trummor och sjunga också. Jag skulle ha köpt rock band 2, det är nog bättre ^^


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera