Aviseringar
Rensa alla

Gula ögon(vitor)! Varför?!


Ämnesstartare

Inte min iris eller puppil, alltså! Själva ögat, det vita, är gulfläckigt och mer åt det gula hållet!
Varför?

För lite vitaminer? För på senaste tiden har jag ätit onyttigt och mitt hår har också börjat bli konstigt! Blir flottigt varje dag typ. Och naglarna växer 1 cm/år.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

gulsot


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fel på levern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för mkt alkohol maybe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

täderna har också blivit gula[shake][shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror du kanske var menad att bli en kyckling, men sen så ändrade naturen sig. Men ägg-gulan i ägget förvandlades till dina ögon. Typ.

Äh, jag venne. Du kanske håller på att få ögoninflamation. Då brukar ögonen bli mer åt det gula hållet. Att tänderna blir gula är fullt normalt. Dra ner på kaffet och börja borsta tänderna med Sensodyne whitening toothpaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eftersom gula ögonvitor är ett tecken på nedsatt leverfunktion borde du gå till läkaren så snart du har möjlighet.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan som sagt vara levern, min morfar har också ögongulor efter x-antal självmordsförsök och höga doser smärtstillande i flera års tid. Uppsök läkare (och gynekolog om du ej redan gjort det [mad][mad])!


   
SvaraCitera
zIGGE

Nah det är ju ganska coolt bara det inte är farligt. Jag blev förälskad i en alien med gula ögon xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sök vård! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

ögongulor efter x-antal självmordsförsök

vad för sjmordsförsök?

Chibibbi:

kyckling

höna ar jag blitt kallad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

höna ar jag blitt kallad

Jaså? Ta det som en komplimang. Back in the days blev alla honor kallade för pullor.

(höna = pulla = tjej)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Ta det som en komplimang.

I will!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

vad för sjmordsförsök?

Piller skulle jag väl tro, förstört levern.


   
SvaraCitera