Aviseringar
Rensa alla

guu vad jag hatar imdb ibland........


Ämnesstartare

Nintendos BFF:

ogillar dock emma stone

[mad][mad][mad][mad][mad]

Nintendos BFF:

men åh den finns ju inte ens som torrent förutom som TS och cam, nya tips tack

Gå på bio [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Nintendos BFF

Nintendos BFF:

Nintendo

Ni förvirrar mig!!! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg Woody Allens senaste på bio nyligen, Midnight in Paris. Lite platt men fnissade lite då och då, främst åt karikatyrerna av Dalí och Hemingway. Typ sevärd komedi fast lite för mycket rom-com över det kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Ni förvirrar mig!!!

Varför? Det står ju tydligt att det där är min BFF [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

[mad][mad][mad][mad][mad]

vaaad? :CCC

Nintendo:

Gå på bio

nä är lat[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

vaaad? :CCC

Gillar henne [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Poängen med IMDB är att man bedömer filmerna inte bara utifrån vad den har för mål, utan filmens helhet. Om filmen var rolig har inte all påverkan på betyget. Precis som att en action-film inte bara får betyg utifrån om det är mycket/bra action i eller ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Gillar henne

men hatar när det är aldeles för snygga skådespelare i filmer, sitter bara och får mindervärdeskomplex typ[blush][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förr i tiden gjordes det bättre komedier, inget snack om saken. Hot Fuzz är den enda komedin från 2000-talet som jag skulle mästerverk. Borat ligger närmast annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rymdpirat:

Forrest Gump

Konstigt att Forrest Gump räknas som komedi tycker jag. Den ligger betydligt mer åt dramahållet med inslag av romantik.

Tycker då inte att den är mer komedi än Gökboet, och den står endast som drama.


   
SvaraCitera

Att betygsätta komedier är ju faktiskt rätt svårt. Man kan bara inte ge en Ben Stiller-film en tia hur kul den än är!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

Konstigt att Forrest Gump räknas som komedi tycker jag. Den ligger betydligt mer åt dramahållet med inslag av romantik.

Tycker då inte att den är mer komedi än Gökboet, och den står endast som drama.

Tycker att komedi kan vara lite mer subtil än slapstick och oneliner-dialog. Skulle nog säga att Gökboet har en allvarligare stämning överlag, men det är väl lite upp till betraktaren antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

säg lättsamma komedier som inte kommer från polen eller 30-talet. och inte bara handlar om typ kärlek.

Jag älskar lättsamma komedier men de är ju oftast inte bra filmer alls. Om man ska betygsätta så ska man välja hur bra man tycker den är, inte hur skön den är liksom.

Te x en fantastisk komedi som jag tycker är den bästa komedin någonsin är The general men jag har skrattat mer åt te x Cannibal! The musical även om Cannibal egentligen inte är en så fantastisk film.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ps, börja använda http://www.movielens.org istället om du vill hitta filmer du kommer gilla. Sidan använder mest andra filmer du gillar och hur mycket du gillar dom och hittar en bra match sen tar den även andra användares betyg för att försäkra att det inte BARA är skitfilmer.

Asbra hemsida.

Edit: Te x så tipsas jag hela tiden att se på Stanley Kubrick-filmer och blir alltid lika nöjd.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera