Forumet - Gymma!!!

Gymma!!!

889 1 2

Jag har nyligen börjat gymma och undrar vilken tyngd man bör ha när man gör squats/benpress för att det snabbt skall ske en förändring på bästa sätt. Jag menar det blir väl en större förändring om man gör flera? Hur många squats/benpress man bör göra på en dag med tyngd? Och vad för proteiner är bäst att äta efter ett hårt pass på ca 2 timmar, vilka proteiner bygger upp musklerna bäst?  

Jag undrar även hur många gånger i veckan jag bör träna. Observera att jag tränar lår, rumpa, mage och kondition på lite mindre än 2 timmar. Hur mycket sömn behöver man efter ett gym pass?

Tacksam för hjälp :)



Idunno123:

Jag har nyligen börjat gymma och undrar vilken tyngd man bör ha när man gör squats/benpress för att det snabbt skall ske en förändring på bästa sätt. Jag menar det blir väl en större förändring om man gör flera? Hur många squats/benpress man bör göra på en dag med tyngd? Och vad för proteiner är bäst att äta efter ett hårt pass på ca 2 timmar, vilka proteiner bygger upp musklerna bäst?  

Jag undrar även hur många gånger i veckan jag bör träna. Observera att jag tränar lår, rumpa, mage och kondition på lite mindre än 2 timmar. Hur mycket sömn behöver man efter ett gym pass?

Tacksam för hjälp :)

När jag började träna ökade jag cirka 0.5-1kg i veckan första månaden eller två. Sen hur många reps du gör beror lite på hur du vill bygga. Googla lite på det samt sets. 
Tryck i dig kyckling eller tonfisk. Mest protein för minst pengar. Protein pulver är rätt gött med satsa på whey-80 vet du inte vilken smak så börja med jordgubb, choklad eller liknande helt okej. 
Sov alltid minst 8 timmar efter träning. Gärna varje dag! Glöm inte o dricka mycket nu när du tränar med! Önskar dig lycka till med din träning och hoppas du inte ger upp. Då får du resultat som folk kommer grina över att få!