Aviseringar
Rensa alla

Gymma + längd?


Ämnesstartare

Är ~168cm, vill gärna börja gymma, dvs. lyfta tyngder etc. kommer jag stanna i växt? Och, när borde jag börja gymma, ~175cm?


   
Citera

Har hört att man inte ska börja förens man i princip har växt klart.
Dessutom är det omöjligt att säga att du bör börja träna vid en viss längd. Tänk om du aldrig blir så lång som 175 [wink]


   
SvaraCitera

Ampzz:

Är ~168cm, vill gärna börja gymma, dvs. lyfta tyngder etc. kommer jag stanna i växt?

Nej.

Ampzz:

Och, när borde jag börja gymma, ~175cm?

Hur vet du ens att du kommer bli så lång?


   
SvaraCitera

Ampzz:

kommer jag stanna i växt?

ingen fara sålänge du inte tränar jättehårt och maxar mkt vad jag har hört


   
SvaraCitera

Nej, det är en myt.. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Hur vet du ens att du kommer bli så lång?

Min bror är ~178CM, och när jag föddes så var jag längre än honom, så jag kommer nog bli längre honom, hoppas jag iaf. Inget är säkert, tror jag kommer bli 175+


   
SvaraCitera

Ampzz:

Min bror är ~178CM, och när jag föddes så var jag längre än honom, så jag kommer nog bli längre honom, hoppas jag iaf. Inget är säkert, tror jag kommer bli 175+

Haha gillar hur du drar slutsatser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde inte börja gymma förrän du är minst två meter lång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Haha gillar hur du drar slutsatser

[blush]


   
SvaraCitera

Ampzz:

[blush]

Hur gammal är du? Lättare att svara på frågan utifrån det.


   
SvaraCitera

Ampzz:

Min bror är ~178CM, och när jag föddes så var jag längre än honom

Och? Du är tjej. Min syster var ett par cm längre än mig när hon föddes (eller ja, längre än vad jag var när jag föddes), idag är hon nästan 3 dm kortare.

Hur som helst, vad jag vet så är det rätt lugnt. Se bara till att börja lätt så du får in rätt teknik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Hur gammal är du? Lättare att svara på frågan utifrån det.

14. 🙂

iddqd:

Och? Du är tjej. Min syster var ett par cm längre än mig när hon föddes (eller ja, längre än vad jag var när jag föddes), idag är hon nästan 3 dm kortare.

Hur som helst, vad jag vet så är det rätt lugnt. Se bara till att börja lätt så du får in rätt teknik.

Uhh ohh, nej heh. Är faktist en kille, blev lite fel vid registreringen i guess. [tard]


   
SvaraCitera

Ampzz:

14. 🙂

Det är nog okej, men var försiktig med hur du belastar och be någon visa dig hur du ska göra osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Det är nog okej, men var försiktig med hur du belastar och be någon visa dig hur du ska göra osv.

Ja men, till själva frågan har jag inte ännu fått svar riktigt, om jag börjar med tyngder, skaffa muskler etc. kommer jag då stanna i växt? Visst, folk säger så, många faktist, vet inte om det verkligen stämmer. Vill ju bli längre innan jag börjar.


   
SvaraCitera

Ampzz:

Ja men, till själva frågan har jag inte ännu fått svar riktigt, om jag börjar med tyngder, skaffa muskler etc. kommer jag då stanna i växt? Visst, folk säger så, många faktist, vet inte om det verkligen stämmer. Vill ju bli längre innan jag börjar.

Så länge du tränar på en normal nivå och äter bra är det ingen fara.


   
SvaraCitera