Aviseringar
Rensa alla

Gymma utan att ha sovit?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag idag vaknade vid halv 5 ungefär, på eftermiddagen. Ja, lite sent men jag jobbar natt så går och lägger mig så fort jag kommit hem. Är pigg nu, och gymmet öppnar klockan sju. Kan jag åka dit klockan 7 och gymma i minst 1h och 20 minuter, åka hem igen och duscha sedan sova? Jag gymmade dock förr igår, alltså i onsdags och man bör träna varannan dag. Men nu har jag inte sovit något, så räknas det som att jag gymmat 2 dagar i sträck? 

Hoppas ni förstår vad jag menar, men min fråga är om det är okej att jag går och gymmar klockan sju eller om det är bäst att jag går och lägger mig, vaknar vid 10 och sover? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Brukar också grubbla på det där...men det borde inte vara nån fara. Och det där att man måste köra varannan dag fattar jag inte vart det kommer ifrån. Jag körde sju dar i veckan nu under min hårdkörningsperiod, det var då jag fick gains. Kör du bara. Det är ju egentligen inte konstigare än om du hade jobbat dagtid, har du orken är det ju inga problem. Och om i te annat kan du ju powernappa en halvtimme för den där extra energikicken.


   
SvaraCitera
reben

     ja

j


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tränat ett par gånger mitt i dygningen osv, problemet är att jag blir jättepigg efter d, och kroppen behöver vila.. Inte bra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kroppen behöver egentligen vila. Du får ju ut mycket mindre av träningen om du inte sover ordentligt. Men det ska nog inte vara någon fara o gymma nu oxå. Passa dig för det där bara. Om man missköter det så kan det göra mer skada än nytta.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan träna, viktigast är att du får sömnen efter träningen. Sen som Stekarn sa det med träna varannan dag är trams. Javisst du skall inte träna ben och sen ben igen men har du det normala tre träningsgrupper så får musklerna vila. Jag tränar 6 dagar i veckan och växer hela tiden.


   
SvaraCitera

jag har hört att kroppen börjar producera muskelnedbrytande ämnen efter 1 timme av träning


   
SvaraCitera