Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie ångest


Mer eller mindre alla känner så. Oroa dig inte. Ta tillvara på första veckorna. Våga prata och lära känna folk i klassen. Du kommer förmodligen lära känna fler och fler under årens lopp. 

Det tog mig till sista året att lära känna en person i klassen som idag är en av mina allra närmaste vänner. 


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

mittliv:
Men är så rädd för att jag inte får några vänner..

Kan garantera att du kommer få nya vänner. När jag började gymnasiet då kände inte nån i min klass, vart vän med alla. Vart också bekant med deras kompisar i andra klasser. Även andra vart bekant med.


   
SvaraCitera

Som sagt, alla är nervösa första dan i ett nytt plugg. Det gäller bara att komma ihåg att det är likadant för alla andra så går det nog bättre.
Om du dessutom ska gå en linje som är inriktad på nåt speciellt som du tycker om så ökar ju chansen att få vänner fort, för då vet ni ju redan att ni har gemensamma intressen liksom.

Min första dag i gymnasiet var ganska avslappnad. Först samlades alla i Aulan så att rektorn fick hälsa oss välkomna, sen fick vi gå med våra lärare till klassrummen och där fick vi lite mer info om klassen och skolan osv. Sen delades vi upp två och två(sånt är alltid skitläskigt, men man överlever, tro mig) och fick presentera varandra för resten av klassen.
Det är alltså inga jätteprestationer man ska lyckas med i början, utan man ska mest ta in info.

Det tog nån vecka eller så innan allt lugnade sig och man hittade sin plats i gänget, men det var ganska soft.


   
SvaraCitera

Jag har nästan aldrig hört någon som inte tyckte att gymnasiet är betydligt bättre än högstadiet! du får gå ett program du själv valt, med personer som är mer lika dig och dessutom har folk mognat massor.


   
SvaraCitera

det kommer gå bra. alla är nervösa. var trevlig så löser det sig. 


   
SvaraCitera

Vilken skola?


   
SvaraCitera

ta en atarax.


   
SvaraCitera

Va också galet nervös inför gymnasiet, började på en helt ny ort och allt. Grät efter första dagen för allt kändes skit, nervöst och ingen kände någon typ. Men dagarna gick och man fick nya bästa vänner och sånt. De kommer gå bra. 


   
SvaraCitera

Gymnasiet är faktiskt väldigt kul, skulle helst gå gymnasiet hela livet Rodnar


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Hur går det trådskaparen? Hittar du några vänner? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såg nu att du nån hade frågat hur det hade gått. Och det har faktiskt gått bra 🙂


   
SvaraCitera