Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie-förvirrad som behöver hjälp


Ämnesstartare

Hej!!

Som de flesta säkert redan vet så är gymnasievalen läskigt nära och jag är som vanligt väldigt osäker. Har skickat mina preliminära och fick svar förra veckan. Visade sig att jag kom in på allt förutom mitt första val, teaterlinjen, vilket egentligen inte gjorde så mycket då jag inte ens vet om det var det jag verkligen ville. Jag kom in på Östra real sam-sam och sam-media. Det är de linjer jag känner att jag vill gå då jag inte kan tänka mig nåt annat men är samtidigt så hiiiimla osäker på ALLT! Och jag har hur många frågor som helst! Det värsta jag vet i skolan är att redovisa. Blir knallröd i ansiktet och dör av nervositet. Samtidigt så älskar jag att skådespela. Och att skriva. Måla och regissera film. Jag är kreativ och det känns därför synd på nåt sätt att gå sam-sam. Därför tänker jag att sam-media kanske är lite mer åt det kreativa hållet? Eller vad säger ni? Vet ni hur media linjen är? Och vet nån hur Östra real är? Är den mer pluggskola än någon annan? 

Förlåt för rörigt inlägg, haha, men är så himla förvirrad angående gymnasiet och att klockan är 8 och jag inte ens börjat plugga än gör inte saken direkt bättre 🙂 Vore gryyyymt om nån ville svara, eller ens orka läsa det jag skrivit, TACK!


   
Citera

crazycatwoman: Därför tänker jag att sam-media kanske är lite mer åt det kreativa hållet? Eller vad säger ni? Vet ni hur media linjen är?

http://ostrarealsgymnasium.stockholm.se/sites/default/files/ostrareal_programblad_sa_1617.pdf

crazycatwoman: Och vet nån hur Östra real är? Är den mer pluggskola än någon annan?

Öh, det är väl rätt snobbigt mvh fördomar.


   
SvaraCitera

Samhäll-media är en bra linje enligt mina kompisar som gick där, mycket med skapande samt film/kamera.

Alla samhällslinjerna har väl en del presentationer framför tavlan såvitt jag vet. Dock kan man bli av med "rödheten", jag fick hjälp med det och nu har jag inga problem att göra presentationer.

Är göteborgare så kan inte hjälpa dig specifikt med din fråga gällande Östra Real.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blev du av med rödheten!? Då MÅSTE du hjälpa mig,hahah. Hur gjorde du!? 


   
SvaraCitera

crazycatwoman: Blev du av med rödheten!? Då MÅSTE du hjälpa mig,hahah. Hur gjorde du!?

Jag utsattes för situationen flera gånger samt lärde mig vissa knep t.ex. kolla inte direkt i deras ögon. Pima om du vill veta mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har skickat meddelande 🙂


   
SvaraCitera