Aviseringar
Rensa alla

Gymnasie-intagningspoäng!?!


Ämnesstartare

Hej! Jag går i nian och ska snart söka gymnasium. Och jag bara undrar vart kan man se förra årets intagnings poäng på skolor i stockholm??? (Skolorna skriver inte ut det på deras hemsida)


   
Citera
Ämnesstartare

Fråga din mamma, hon vet säkert.


   
SvaraCitera
Issen

En del skolor skriver de på sina sidor... men kan först och främst förklara för dig att dedär med antagningspoängen är en väldigt korkad och misstolkat grej.

Den så att säga antagningspoängen är helt enkelt den poäng som den sökande med lägst poäng som kommit in, alltså säger den inget om hur det är i år.
Det du kan ha den till är att se att jaha, nån hade 220 det året och jag har 270 nu, ja då kanske det är större chans... men det finns egentligen inget som säger att det inte blir 280 i år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker du ska gå i vässby gymnasiet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

jag tycker du ska gå i vässby gymnasiet

[love][love][love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SYO'n kan väl ge dig vad snittpoängen var på det programmets och skolans intag i år? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

SYO'n kan väl ge dig vad snittpoängen var på det programmets och skolans intag i år?

Ja det kan han nog. Men våran syo är typ alltid borta elr sjuk. Så tänkte att ngn kunde hjälpa mig här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

marko94:

Hej! Jag går i nian och ska snart söka gymnasium. Och jag bara undrar vart kan man se förra årets intagnings poäng på skolor i stockholm??? (Skolorna skriver inte ut det på deras hemsida)

http://www.utbildningsinfo.se/sb/d/195/a/1132


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för oss stod det på sidan där vi sökte in ifrån, man kunde typ kolla förra och förrföra årens intagning + hur många som valde förstahand osv.

Dock kan jag inte ge dig adressen då vi inte bor i samma län, men vore korkat om stockholm inte hade något liknande det vi har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Issen:

Den så att säga antagningspoängen är helt enkelt den poäng som den sökande med lägst poäng som kommit in, alltså säger den inget om hur det är i år.

sällan skolor brukar diffa enormt i intagning varje år. inte heller medianen


   
SvaraCitera
Issen

lacostekrokodilen:

sällan skolor brukar diffa enormt i intagning varje år. inte heller medianen

Visst är det så, ville bara ge lite klarhet hur det ens fungerar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera