Forumet - Gymnasiearbete

Gymnasiearbete

291 0 5
Hej, jag går nu tredje och sista året på gymnasiet, jag läser Dator och kommunikation. När man börjar 3:an så är det dags att göra "det stora jobbet" alltså gymnasiearbetet. Jag har verkligen inte den blekaste aning om vad jag ska göra för något. Kanske är det nån av er som har gått ur 3:an och kan ge mig tips?
Jag gick natur så mina erfarenheter kommer inte till någon större nytta här antar jag.

Men jag kan ge dig några tips inför arbetsproceduren. 
1. Välj inte bara ett ämne, ha en reservplan om den första skiter sig. 
2. Sätt upp en tydlig planering om vilka dagar du ska göra vad och följ den planeringen! 
3. Ta hjälp av många lärare, ifrån din skola och även andra. Jag själv hörde av mig till andra gymnasium och universitet i Lund/Malmö.
4. Jag föredrog att jobba 2 st på ett arbete så man hela tiden kan diskutera med någon annan. 
5. Välj inte ett arbete efter hur lätt just det ämne du tänker skriva om är! Är inte ämnen intressant så blir detta stora arbete väldigt tråkigt. 
6. Gör fullständiga fotnötter hyfsat tidigt in i arbetet så att du inte sitter med 80st olika källor att skriva fullständiga källor till sedan. 
7. Börja i tid, börja i tid och börja i tid! Något jag inte gjorde och det slutade men att man fick stressa fram 26 ordentliga sidor. 

Spana också in: