Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiekris ...!


Ämnesstartare

Upptäckte nyligen att jag har bara 10 dagar kvar innan det är dags för omval, och precis som det var för det preliminära intagningen har jag fortfarande inte den blekaste aning om vad jag ska välja.
Planerar att söka natur-natur till en Stockholmsskola och det står väl lite mellan Södra, Norra, VRG Djursholm eller Enskilda. Mina poäng kommer nog ligga strax över 300 och vill INTE hamna i någon flummskola t.ex. Globala. Försöker även undvika friskoler så gott det går även om jag nu funderar på två..

Så om ni har/går på någon av dessa skolor eller ska så skriv lite om människor, studier, lärare m.m

- Och skulle uppskatta seriösa svar [y]


   
Citera
Ämnesstartare

Vafan. Kommunalskola? Där gick jag iaf.
INTE I STHLM [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Why not? Gillar inte friskoler då deras enda syfte är att tjäna pengar på min skolpeng..

Btw, vart gick?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPod:

Why not? Gillar inte friskoler då deras enda syfte är att tjäna pengar på min skolpeng..

vrg är väl en friskola?


   
SvaraCitera
elinc

iPod:

Globala

Där protest-kokar dom egen soppa i skolan, bara för att det en gång serverades fisk i matsalen vid sidan om olika vegetariska alternativ. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iPod:

- Och skulle uppskatta seriösa svar

En sak bara, tänk inte på prestige utan på dig själv[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smartast att välja natur eller teknik,mest valmöjlighet sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

smartast att välja natur eller teknik,mest valmöjlighet sen

Ahh men sådant är jobbigt.
Läste matte c och fysik a till ingen nytta[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad är det för skillnad mellan
en kommunalskola och en friskola egentligen??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Läste matte c och fysik a till ingen nytta

ingen nytta?hade du haft mer nytta av att läsa småföretagande, filosofi etc? bättre att läsa matte d och b kurser så slipper man läsa upp sen om man ångrar sig och vill läsa vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ingen nytta?hade du haft mer nytta av att läsa småföretagande, filosofi etc? bättre att läsa matte d och b kurser så slipper man läsa upp sen om man ångrar sig och vill läsa vidare.

Helt ärligt på din fråga så ja. Om man inte ska ha de kunskaperna sen så är det inte till något värde. Kommer knappt ihåg ett skit av matte b och c. Man använder de inte i praktiken i vissa yrken. Ja men det jag vill säga, om man vet vad man vill bli så ska man inte läsa mer än vad man behöver. Jag har vetat länge vad jag vill ha blivit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SebastianE:

Kommer knappt ihåg ett skit av matte b och c. Man använder de inte i praktiken i vissa yrken

bara för du inte kommer ihåg matten och inte tycker yrken behöver d i praktiken så betyder d inte att högskolorna inte kräver dom kurserna,snackar inte om ditt jävla liv och vad du vill bli utan vad som är smartast för ts att välja[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

ara för du inte kommer ihåg matten och inte tycker yrken behöver d i praktiken så betyder d inte att högskolorna inte kräver dom kurserna,snackar inte om ditt jävla liv och vad du vill bli utan vad som är smartast för ts att välja

Många högskolor kräver massor med kurser som inte behövs. Det finns högskolor som kräver på tok för lite också. Hon har inte berättat vad hon vill. Vill hon bli florist så kanske det inte är så smart att välja en teknisk linje om hon är skoltrött då det är svårare att få bra betyg på en sådan linje.


   
SvaraCitera

VRG!

Viktor Rydbergs liksom, man hör ju redan på namnet att det bådar gott. Hög klass rakt igenom, inget vänsterorienterad pissig kommunalskola här inte!

Många kör dessutom gärna pappas Porsche och parkerar utanför entrén. BRAVO!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skolor i stockholm verkar så kassa gillar inte stockholm.


   
SvaraCitera