Aviseringar
Rensa alla

Gymnasielinje för att bli psykolog


Ämnesstartare

Det enda jag kan komma på att jag vill arbeta som är psykolog. Jag har inte några superbetyg men VG och G i alla ämnen. Vilken linje ska man välja för att eventuellt bli psykolog eller flygledare? Jag bor i Malmö.


   
Citera

psykolog är nog ändå samhällsprogrammet bäst.


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Ungdomar.se/Önskemål och synpunkter på Ungdomar.se


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JAg är jättedålig på just matte, fysik och sådana ämnen men antar att alla gymnasielinjer innehåller de ämnena ändå!


   
SvaraCitera

tallie:

JAg är jättedålig på just matte, fysik och sådana ämnen men antar att alla gymnasielinjer innehåller de ämnena ändå!

Varför går du inte till SYO! [mad]


   
SvaraCitera

tallie:

JAg är jättedålig på just matte, fysik och sådana ämnen men antar att alla gymnasielinjer innehåller de ämnena ändå!

ingår iaf om du läser samhäll.. fast då är det natur A o B (jag hade iaf B [zzz] inte ren fysik och sådant som ingår i naturprogrammet. Ma A o B är obligatoriska i Samh


   
SvaraCitera

Sam som sagt....


   
SvaraCitera

Samhäll eller omvårdnad kanske?


   
SvaraCitera

Titta upp behörighetskraven på psykologprogrammet på dom skolor som är intressanta för dig. Antagligen kan du välja precis vilken gymnasielinje du vill, och läsa eventuella extrakurser på individuellt val.


   
SvaraCitera

De finns ju psykologi inriktningar lr liknande väl?


   
SvaraCitera

Sam-beteende kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tallie:

flygledare

Finns flyggymnasium i Arvidsjuar och typ Västerås [cute] Men då ska man tydligen vara grymt duktig och studiemotiverad...


   
SvaraCitera
Åtta

Flygledare är inte helt omöjligt. Senast jag tittade så låg behörighetskraven någonstans kring Matte C-D.

Psykolog däremot kräver ett betygsgenomsnitt i stil med vad som krävs för att bli läkare. Så där får du allt se till att studera hårt, länge och ofta.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera