Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiepoäng


Ämnesstartare

Någon som vet en bra hemsida som visar en översikt på hur många gymnasiepoäng varje ämne ger? Tyvärr så kan jag bara ett par i huvudet och skulle vilja veta vilka ämnen man ska prioritera utan att behöva ringa SYV. Jag måste vara blind eller något eftersom jag inte hittar någon hemsida som listar hur många poäng varje ämne ger utan bara ett fåtal[sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Frogeater:

gymnasiepoäng varje ämne ger?

menar du möjligtvis meritpoäng?


   
SvaraCitera

Det låter som att du ska ringa syv hur eller som, ifall du ska prioritera bort vissa ämnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

menar du möjligtvis meritpoäng?

Menar gymnasiepoäng om jag inte är helt ute och cyklar. Som ett exempel så är jag hundra att Samhäll A som jag läser nu ger 100p. Jag skulle vilja ha en lista på alla ämnen och poäng så att man kan få fundera ut hur man ska lägga upp studierna lite (jag läser på komvux, så bestämmer det mesta själv).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frogeater:

uå bestämmer det mesta själv).

http://www.skolverket.se/kursplaner-och-betyg/laroplaner-kursplaner-amnesplaner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

http://www.skolverket.se/kursplaner-och-betyg/laroplaner-kursp​​laner-amnesplaner

Tackar, men står inget om kurspoäng vad jag kan se[sad].

Är det någon som vet hur man räknar ihop alla sina betyg?

Jag tycker att allt är så otroligt förvirrande. Vet ju inte äns vad för ämnen som går att läsa upp på komvux. Tror det är de 16 ämnen som räknas inte sant, de som man har högst betyg i som man delar med kurspoängen? Tydligen så är det mindre än 2500poäng som jag bör räkna eftersom jag läser på komvux eftersom idrott plus något mer går bort och detta gör mig osäker hur jag ska räkna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha så jävla fånigt det där är, det finns ju ingen kurs som ger mindre än 50 poäng, så varför envisas med 2500 poäng när man uppenbarligen kunde haft 250 lika gärna?? [blush]

NE 250000000 POÄNG MANNEEEN!!!!! RESPECT+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror att i gymnasiet så är alla kurser på en termin 50 p och alla kurser som sträcker sig över två terminer 100 p.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

jag tror att i gymnasiet så är alla kurser på en termin 50 p och alla kurser som sträcker sig över två terminer 100 p.

Det beror på hur man läser.

Frogeater:

Är det någon som vet hur man räknar ihop alla sina betyg?

Kolla din ISP


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det beror på hur man läser.

Jaha.. SOm sagt var det där bara vad jag trodde.

Tycker det borde stå i hans studieplan vad för poäng kursen ger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Tycker det borde stå i hans studieplan vad för poäng kursen ger.

Det gör det också, det är bara att plocka ut sin ISP och kolla på.

För övrigt så borde TS kolla samma sida som betygskriterier står, där står övr hur många poäng de har.

http://www3.skolverket.se/ki03/front.aspx?sprak=SV&ar=0405&infotyp=3&skolform=21...


   
SvaraCitera