Aviseringar
Rensa alla

Gymnasiet!


Ämnesstartare

Hejhej! Jag har ett problem.
Börjar från början.. i julas mådde jag dåligt över gymnasiet, gick in i en sorts svacka psykiskt, grät ofta osv. Och nu känns det som att de börjar komma tillbaka.
Det är en helt ny skola, och några från min gamla klass kommer gå på samma linje som mig. Dock inte stor chans att vi kommer gå i samma klass, men ändå. Och detta med en helt ny klass, hur svårt är det att skaffa nya vänner på gymnasiet? Jag är ingen osocial människa, men kommer vara nervös det vet jag. Och jag vill ju helst ha någon vän i klassen.

Är gymnasiet roligare? Är folk mognare och är det lätt att träffa nytt folk?


   
Citera
Ämnesstartare

Oldschoool:

gymnasiet

Oldschoool:

gick in i en sorts svacka psykiskt, grät ofta osv

Men herregud, ta det lugnt [crazy]


   
SvaraCitera

du är den enda som bestämmer om du får vänner eller inte
är du tyst tråkig och inåtvänd så game over.


   
SvaraCitera

Började först på ett gymnasie men trivdes inte riktigt så jag bytte till en annan. Blev lite krångligt och hamnade efter men det var värt det, har aldrig trivts så bra i någon klass och jag har lärt känna många nya vänner. Mitt tips är att du slutar oroa dig och om du verkligen inte trivs så byt eller stå ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

du är den enda som bestämmer om du får vänner eller inte
är du tyst tråkig och inåtvänd så game over.

Ne jag är inte det, men kan nog vara det när jag inte känner en jävel.

Men det borde väl lösa sig? Var rätt peppad för ett tag sedan. Har dock feber, så kan vara detta som spelar ett spratt


   
SvaraCitera

Oldschoool:

Är gymnasiet roligare? Är folk mognare och är det lätt att träffa nytt folk?

Personligen älskar jag gymnasiet, hade tillochmed en mardröm en gång när jag var tvungen att gå i högstadiet igen.

Människorna är mycket mognare, det är slappare och man har ofta fler raster att umgås och lära känna varandra, och den "osynliga väggen som gör att killar och tjejer inte umgås" är helt försvunnen. Tidigare pratade jag nästan aldrig med tjejer, men nu är flera av mina närmsta kompisar i skolan tjejer.

Sen så mognar man som person något enormt under de åren i gymnasiet.

Detta är dock så jag har upplevt mitt första år i gymnasiet iallafall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oldschoool:

Är gymnasiet roligare? Är folk mognare och är det lätt att träffa nytt folk?

Var dig själv! var inte asocial. hur roligt gymnasiet är beror helt på skola och attityd, inte så stor skillnad från högstadiet. hahahah [crazy]mognare det skulle jag inte tro., men det blir bättre diskussioner (ibland)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

McLuver:

en så mognar man som person något enormt under de åren i gymnasiet.

Detta är dock så jag har upplevt mitt första år i gymnasiet iallafall.

Ja det verkar ju bli bra. Dock vill jag inte gå med de personerna jag gick med förra året.. då dom är rasister och jobbiga. Vill växa som person, inte ha dom idioterna som trycker ner en 🙂

Men det kommer nog bli bra när jag väl börjat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon mer med erfarenhet?


   
SvaraCitera

Oldschoool:

Är gymnasiet roligare? Är folk mognare och är det lätt att träffa nytt folk?

Ja, Nej och Beror på. [smile]


   
SvaraCitera

Oldschoool:

Är gymnasiet roligare? Är folk mognare och är det lätt att träffa nytt folk?

Mognare skulle inte tro det xD träffa nytt folk är enkelt, det är inte alla som går med personer de redan känner..........

Relax take it eeeeeeeeeaaaasy![tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo men ni kan väl ändå förstå att jag är nervös 🙂


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tyckte att gymnasiet var asbra i jämförelse med högstadiet. Att komma in i en ny klass med människor man inte känner kan vara någonting mycket bra. Det ger dig en chans att börja om, så att säga.

Saknar gymnasiet. [sad]


   
SvaraCitera

King Nothing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ju på hur klassen ser ut. Jag fick börja i en klass med 9 andra tjejer och nu är vi bara 6 kvar. Det var rätt så enkelt att lära känna alla eftersom att vi är så få.

Och eftersom att det är flera som har det som dig kommer du troligtvis träffa nya kompisar. Att hälsa på alla i klassen är ju alltid en bra början...


   
SvaraCitera