Aviseringar
Rensa alla

gymnasiet...


Ämnesstartare

Ska börja samhällsvetenskapliga programmet till hösten. Hörde att om man ska få bra betyg (mvg) i kurser som samhällskunskap b och samhällskunskap c så måste man kunna det här med de politiska ideologierna som t.ex liberalism, kommunism och allt vad det heter.. Stämmer det? Ni som har läst kurserna själva eller har hört från annat folk som läst dem så skulle jag bli glad om ni kunde skriva lite här. Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Det tycker jag borde vara ett krav för att få MVG i de kurserna ja.
Fast jag vet inte om det är det nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om inte annat så får du ju chansen att lära dig om sådant när du läser kurserna [zzz] du behöver inte kunna sånt nu för att få mvg sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller jaha jag missuppfattade kanske


   
SvaraCitera
Åtta

Ni kommer med största sannolikhet att gå igenom det i samhällskunskap a.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är rätt säker på att du behöver veta vad det är för att ens få godkänt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

justdoit:

Stämmer det?

Ja, det skulle jag vilja påstå.


   
SvaraCitera

hatar ideologi..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Ni kommer med största sannolikhet att gå igenom det i samhällskunskap a.

Jag har inte ens hört talas om det på högstadiet och jag fick mvg i samhällskunskap ändå...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska kunna det redan i samhälle A, så vill du har MVG i A måste du kunna det, sedan återkommer de säkert på mer avancerad nivå i B&C, jag har bara läst samhälle A


   
SvaraCitera
Åtta

justdoit:

Jag har inte ens hört talas om det på högstadiet och jag fick mvg i samhällskunskap ändå...

Högstadiet är då sannerligen en högkvalitativ utbildningsinstitution.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, du kommer att få lär dig det på lektionerna, så det lär ju inte vara något problem?

Och i min skola så handlade en stor del av betygen om annat än bara prov (grupparbeten, muntliga redovisningar, EU/FN-rollspel), så du kommer nog inte behöva lära dig alla ideologier perfekt och utantill för att få mvg [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du behöver ha koll på sådant för att få G, men det ingår i Sh A så du behöver alltså inte kunna något från början. Men du kan ju alltid läsa på lite innan så att du verkar påläst, alltid bra att ge ett kunnigt intryck redan från början om man skall ha MVG.


   
SvaraCitera
Imgood

det därmedideologoier ingår i gemensamma kurser. så tror att de flera äser det oavsett program


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att få G ska du kunna allt det där
VG ska du relektera över det där
MVG ska du vara en jävla gud hos hela lärarstaben med samma kunskap som för VG


   
SvaraCitera