Aviseringar
Rensa alla

gymnasiet är inte alls krävande egentligen


Ämnesstartare

man stressar upp sig sjukt mkt för att man har 3545 inlämningar och 545 prov till nästa vecka. (överdriver ja) känns bara så dumt att man ska behöva få sådan ångest när sakerna i själva verket går ganska snabbt att göra klart. alltså man stressar upp sig inför inlämningen som ska vara klar nästa vecka och sedan tar det 3 h att göra klart den. jag är sjukt effektiv när jag väl gör saker. det är stört att man inte bara gör klart alla saker långt innan och tar det lugnt resten av tiden. skolan är knappast krävande om man bara planerar bra. ändå känns det som att man har 2465 saker att göra när alla klagar över att det är mkt att göra osv. hur fixar man disciplin? ska man börja sätta en viss tid man ska plugga varje dag?


   
Citera

lyssna på lektionerna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

lyssna på lektionerna och chilla på fritiden
det gav mig hälften mvg

funkar inte för mig då jag sällan kan koncentrera mig på lektionerna. sedan vill jag helst ha alla mvg


   
SvaraCitera

soimpolite:

funkar inte för mig då jag sällan kan koncentrera mig på lektionerna. sedan vill jag helst ha alla mvg

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hänskapt:

lol

[rolleyes]


   
SvaraCitera
Vision

För mig är det likadant. Jag skjuter upp allt så långt det går och gärna lite till. Men när jag väl börjar så blir jag jävligt effektiv och sitter tills jag är nöjd. Har skickat tre uppsatser i rad efter klockan tolv, eftersom jag skjutit upp dem till sista dagen.

Men iallfall. Jag tror det gäller att ha lite jävlar amanna och verkligen sätta sig ner och plugga. Man kan ju alltid planera upp arbetet och ha ett läxschema som är anpassat till när man har träning osv. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vision:

Men iallfall. Jag tror det gäller att ha lite jävlar amanna och verkligen sätta sig ner och plugga. Man kan ju alltid planera upp arbetet och ha ett läxschema som är anpassat till när man har träning osv.

har försökt göra det. skriva upp vad jag ska plugga osv. men det funkar inte. jag är verkligen extremt lat :] men ska testa skriva upp mellan vilka tider också nu. ska klara det [mad] Dold text: dock kmr jag nog inte klara det


   
SvaraCitera
Vision

soimpolite:

har försökt göra det. skriva upp vad jag ska plugga osv. men det funkar inte. jag är verkligen extremt lat :] men ska testa skriva upp mellan vilka tider också nu. ska klara det [mad] Dold text: dock kmr jag nog inte klara det

Ett annat tips är att plugga med en motiverad kompis som inte är lika lat. Man kan träffas några dagar i veckan och plugga en stund, och sedan umgås en stund. Då blir det inte lika tråkigt liksom. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det är väl samma för mig. Har jag väl kommit igång så fungerar det men det är så sjukt svårt att börja.


   
SvaraCitera

lazy chillin [party][tired][blush]


   
SvaraCitera

Vad är gymnasiet? Oh vänta, var det den där 3-åriga perioden då man var hemma och sov hela dagarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att stressa pga gymnasiet är väldigt överreaktionärt, tror faktiskt att jag hatar folk som TS


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

samma för mig, skjuter upp allting och har jättesvårt att komma igång men sen går det bra när jag väl lyckats sätta mig med minna uppgifter och lyckats komma igång. har även lätt för att lyssna på lektionerna så jag kan lätt få in saker då också.
jag tror att bara man lyckas få in en rutin på att göra sinna saker så går det lättare men hur man får in en bra rutin vet jag dock inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

tror faktiskt att jag hatar folk som TS

wow

sylar:

Vad är gymnasiet? Oh vänta, var det den där 3-åriga perioden då man var hemma och sov hela dagarna?

ja det blir vad man gör det till

anonym800:

jag tror att bara man lyckas få in en rutin på att göra sinna saker så går det lättare men hur man får in en bra rutin vet jag dock inte.

mhm, rutiner är viktigt. när man väl har fått in en vana.

Harpyja:

Jo det är väl samma för mig. Har jag väl kommit igång så fungerar det men det är så sjukt svårt att börja.

och allting sitter i huvudet, irriterande

Vision:

Ett annat tips är att plugga med en motiverad kompis som inte är lika lat. Man kan träffas några dagar i veckan och plugga en stund, och sedan umgås en stund. Då blir det inte lika tråkigt liksom.

har ingen sådan. antar att det är jag som ses som den motiverade osv. så när jag väl pluggar med folk blir det jag som måste fixa så att de också pluggar... sedan är jag inte alls bra på att plugga med folk tror jag o_O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anonym800:

men hur man får in en bra rutin vet jag dock inte.

man lyssnar på sina känslor och agerar därefter :). ofta räcker det med att ta det som låter mest logiskt.

langa ett exempel o jag kanske kan hjälpa dig med det


   
SvaraCitera