Aviseringar
Rensa alla

Gymnasium, Fri-kvot


Ämnesstartare

Hejsan, det är nu så att jag ska börja 2an i gymnasiet... Jag har dock bestämt mig för att börja på ett nytt linje och börja om 1an. Jag vill gärna gå på ett viss gymnasium fast jag har ingen aning om jag kommer in, det är så att när syv på mitt nurvarande gymnasium skulle hjälpa mig så såg hon att mina betyg inte fanns på indranet (göteborgs intagnings hemsida). Det är ju så att i 9an så gick jag i ett waldolf skola där vi hade omdömme. Efter jag har läst lite om det så verkar det som om jag är en sådant fri kvot. Nu till frågan:

Hur vet hur mycket % chans har jag att komma in, jag har ju inte "normala" betyg. Jag vet 100% att jag har klarat mig i alla ämnen, men vet inte om jag har g, vg, mvg etc etc.

Och om jag inte kommer in, är det möjligt att gå till rektorn och typ vara snäll osv osv? :3

[love] till alla seriösa [bigcheers]


   
Citera

Ingen aning hörru.. håller tummarna att någon med kunskap på området svarar. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för ditt stöd <3 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bump 🙁 har ångest här svara någon !!


   
SvaraCitera

mejla rektorn för din nya skola och fråga istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte på det, kan han svara medan skolan är stängd? För att den öppnar igen 22 augusti, kommer inte ha mycket tid då.


   
SvaraCitera

ali95:

Tänkte på det, kan han svara medan skolan är stängd? För att den öppnar igen 22 augusti, kommer inte ha mycket tid då.

ring hem till den.


   
SvaraCitera