Aviseringar
Rensa alla

Gymnasium, kompisar i klassen driver med mig.


Ämnesstartare

Hej, det är så att jag har gått i gymnasiet i en vecka nu. Vi är 18 i klassen och och det finns ungefär 6-7 som redan är kompisar med varandra (alltså de 6-7 känner inte varandra, det är flera par)
Och det var en händelse idag när vi var vid skåpen, mitt skåp är under dessa två kompisar. Och då halvskrek dem två "kom igen då max, MAX.......men öka då max....åh......"
För att dem skulle dit naturligtvis. Och då kände jag mig halvt mobbad faktiskt, och blev lite "besviken" lr något på dem.
Jag har snackat och så med den ena kompisen men inte med den andra, som också började med att skrika sådår^^. Jag visste att dem drev (hoppas jag). Men jag är fortfarande inte van vid sådana saker..

Och jag har förövrigt inte blivit mobbad eller något i min uppväxt. Men det känns som att folk i klassen har tagit mig oseriöst eller någonting..[sad]

För innan var det tre kompisar, (som förövrigt har slutat nu, de var bara i klassen i drygt en vecka). Som helt random bara kunde skrika Max, och då kollar jag, med någon konstigt glad min, och då skrattade dem :/ Det var inget seriöst "tja max" utan man såg att dem var helt oseriösa när dem sedan kollade på varandra och skrattade.. Dem hade jag ändå snackat med innan och dem tyckte att jag var rolig, (eller jag antar det, eftersom att dem skrattade när jag sa saker). Men alla tre har slutat nu, så jag behöver inte bry mig om det.

Men idag i alla fall när vi hade slutat och jag gick ut från klassrummet, så står båda de här kompisarna som jag berättade om tidigare lutande mot en vägg, och ena säger "Tja max" Och tittar med ett oseriöst leende. Och jag är den enda personen i klassen som dem gör så mot. Det är ungefär 2-3 st riktiga "randoms" i klassen som det känns som att de har varit mobbade. Men mot dem så driver Ingen i klassen mot dem.

Varför gör dem det mot mig för?.. Och hur ska jag bete mig mot dem när personerna i klassen gör något sånt oseriöst? tex när dem skrek att jag skulle skynda på vid skåpen tex.. När jag blev klar så ställde jag mig bara upp och snubben sa någonting och jag låsades som att jag inte brydde mig om att dem drev med mig och log mot honom.

Varför driver vissa i klassen med mig?[sad] Är jag bara en sån som person en "driva med snubbe" eller?.... Hoppas att ni orkade läsa den konstiga texten, och jag kanske överdriver med mina reaktioner om detta.. Men, aja.. ;(


   
Citera

Att fråga sig varför leder bara till att man börjar tveka på sig själv. Antingen ignorerar du dem tills de tröttnar eller så markerar du genom att bita tillbaka.


   
SvaraCitera

att du verkar bli så fruktansvärt osäker kan vara en anledning. säger de "hej" säg bara "hej" tillbaks. det behöver inte vara så att de driver med dig, men de kanske tycker du är väldigt konstig om du reagerar konstigt och defensivt när de säger hej kan göra att de börjar driva med dig på riktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

att du verkar bli så fruktansvärt osäker kan vara en anledning. säger de "hej" säg bara "hej" tillbaks. det behöver inte vara så att de driver med dig, men de kanske tycker du är väldigt konstig om du reagerar konstigt och defensivt när de säger hej kan göra att de börjar driva med dig på riktigt.

jag är jävligt osäker :/ dessutom att det var runt 11 pers som gick ut från klassrummet, också säger han "tja max!" bara till mig och såg ganska oseriös ut..:&


   
SvaraCitera

JiNK:

jag är jävligt osäker :/ dessutom att det var runt 11 pers som gick ut från klassrummet, också säger han "tja max!" bara till mig och såg ganska oseriös ut..:&

svara bara nästa gång och le (om du kan göra detta naturligt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

svara bara nästa gång och le (om du kan göra detta naturligt)

Jo, det kan jag, men tänk ifall de är oseriösa och bara driver med mig då...då kommer kommer skratta^^

en annan fråga, hur ska jag göra när jag vill vara med dem som redan är kompisar? ska jag bara helt random följa efter dem? och jag kan väl inte bara följa efter dem hela dagen, för då blir väl dem bara irriterade [chocked]


   
SvaraCitera
time
 time

JiNK:

hur ska jag göra när jag vill vara med dem som redan är kompisar? ska jag bara helt random följa efter dem?

Fråga om du får haka på bara. Svårare än så är det inte, även fast det du skriver får det att låta som att du har ganska mycket problem med självkänslan, och då kan det vara ganska svårt att ta kontakt. Fast grejen med det är att ALLA går runt och oroar sig, eller åtminstone 98% av folk i gymnasieåldern. Ingen vill göra bort sig eller vara udda. Antingen kan man jobba med sig själv eller så kan man totalsuperlåtsas. Om du inte bryr sig så bryr nog ingen annan sig heller, alla har nog fullt upp med att tänka på hur de framstår själva, precis som du.


   
SvaraCitera

JiNK:

Jo, det kan jag, men tänk ifall de är oseriösa och bara driver med mig då...då kommer kommer skratta^^

Nä, varför ska de skratta om du svarar när de säger "hej"..?[tard]

JiNK:

en annan fråga, hur ska jag göra när jag vill vara med dem som redan är kompisar? ska jag bara helt random följa efter dem? och jag kan väl inte bara följa efter dem hela dagen, för då blir väl dem bara irriterade

Att helt random följa med folk hem uppskattas väl inte alltid. Prata med dem i skolan, utveckla relationen mer och mer så kan du, om du känenr att ni klickar fråga om ni ska hitta på något. kan vara bra om du de första gångerna har något specifikt ni ska göra typ se bio el ngt.

det är skillnad på att följa efter folk och att umgås emd dem. om du aktivt deltar, är med i diskussioner osv kommer de troligtvis inte tycka det är irriterande, men om de tycker det kommer du troligtvis märka det, då får du hänga emd någon annan istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror det skulle hjälpt lite om du spelade tillbaks så att säga.. Skoja till det lite om du förstår vad jag menar.. [wink]

Inte för att vara negativ, mer realistisk.. Jag tror det är kört. Glöm dessa idioter och sök vänskap på annat håll!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag tror det skulle hjälpt lite om du spelade tillbaks så att säga.. Skoja till det lite om du förstår vad jag menar..

hur ska jag egentligen vara tillbaka ? :/ jag känner mig så obekväm i sådana situationer, så jag blir helt tyst istället :/ ska jag typ...aa...^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog för att du heter Max, man vill säga Max så ofta som möjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

hur ska jag egentligen vara tillbaka ?

Vet inte.. Men det finns människor där ute som brukar klara sig förbi såna där situationer lätt som en plätt. Har aldrig lyckats själv. [sad]

Det krävs nog lite skills! [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vet inte.. Men det finns människor där ute som brukar klara sig förbi såna där situationer lätt som en plätt. Har aldrig lyckats själv.

Det krävs nog lite skills!

[sad]


   
SvaraCitera

JiNK:

Varför driver vissa i klassen med mig?

Dem väntar på att du skall haka på och bli en del av flocken, men istället reagerar du stelt och tråkigt som om du vill bli mobbad eller nått ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JiNK:

Varför driver vissa i klassen med mig?

Med tanke på hur du skriver, så beror det nog på att du är en kärring.


   
SvaraCitera