Aviseringar
Rensa alla

Gymnasium till hösten.


Ämnesstartare

kusingifte är skadligt för dig och din närhet
skydda barnen från kusingifte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Slappa inte, utan ta dina tre år seriöst och påbörja ditt plugg i tid.

Gud ja. Jag skall verkligen prioritera min tid där. Och sedan tack så hemskt mycket angående Högskoleproven, jag har en aning svårt för matte. Så tack verkligen!

Jag älskar UM

dzjugasjvili:

KILL PEOPLE BURN SHIT FUCK SCHOOL

BURN PEOPLE

FUCK SHIT

KILL SCHOOL

framtidstron lever:

förbered dig på det värsta så blir du inte besviken.
ett råd från en bitter tjej

Jag känner mig verkligen emotionellt förberedd. Ment tack på förhand! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Victor Ahlén:

Jag älskar UM

åh det är så trevligt när någon säger så för en gångs skull. Folk bara gnäller! "buhu ingen tar mig seriöst hata er"

Victor Ahlén:

Jag känner mig verkligen emotionellt förberedd.

Du vet inte vad du kan komma att uppleva. Man kan inte vara förberedd. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron lever:

åh det är så trevligt när någon säger så för en gångs skull. Folk bara gnäller! "buhu ingen tar mig seriöst hata er"

Verkligen. Man skall uppskatta vad man har. Och nu har jag UM och den uppfattnignen jag fått är bara för underbar. När jag blivit lätt kritiserad här, enstaka gång har jag tagit det som ett konstruktivt riktad kritik.

framtidstron lever:

Du vet inte vad du kan komma att uppleva. Man kan inte vara förberedd. 😀

Haha, så sant. Jag fullkomligen älskar att leva i sådan ovishet. Att inte veta vad som kryper om hörnet.

Jag älskar ödet Dold text: Och UM


   
SvaraCitera

Pickaboo:

En god idé kan vara att göra högskoleprovet redan första terminen. Då har du 5 gånger på dig att fixa dig ett fint resultat som förbättrar dina chanser att plugga vidare till det du vill göra senare i livet, psykolog kanske?

Fast hur många har inte tappat studiemotivationen helt efter ett bra resultat på HP? Skulle snarare säga vänta med att göra HP tills du inser att dina betyg blir så kassa att du kommer behöva det, alternativt tills du inser att dina betyg kommer bli så bra att du bara kan göra HP för skoj skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Fast hur många har inte tappat studiemotivationen helt efter ett bra resultat på HP? Skulle snarare säga vänta med att göra HP tills du inser att dina betyg blir så kassa att du kommer behöva det, alternativt tills du inser att dina betyg kommer bli så bra att du bara kan göra HP för skoj skull.

Risken finns ju såklart, den avvägningen får man göra själv. Det beror ju lite på vad man vill göra sen också. Vill man bli läkare eller psykolog är det definitivt en bra idé att börja i tid, men vill läsa till högskoleingenjör på BTH kan man ta det lugnare.

Sedan tror jag att i och med nya HP så kommer många samhällsvetare få betydligt svårare att skriva ett bra resultat, så man kan ju åtminstone prova på 1-2 gånger innan det verkligen börjar gälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det blir bra ska du se. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Det blir bra ska du se.

Det tror jag nog. [cool]


   
SvaraCitera

Horrorshow:

dina betyg blir så kassa att du kommer behöva det,

Man kan alltid ha nytta av högskoleprovet, oavsett vad man har för betyg.

Men har för mig att man inte får göra det förstan gången förrän i tvåan.


   
SvaraCitera

Rådjuret:

Man kan alltid ha nytta av högskoleprovet, oavsett vad man har för betyg.

Men har för mig att man inte får göra det förstan gången förrän i tvåan.

Nej? Högskoleprovet har du ju bara nytta av då du söker in till högskolan, har du således bra (bäst) betyg finns det ingen anledning att ha ett högskoleprovsresultat. Det är inte som att du någonsin visar upp ditt resultat någon annan gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plugga hårt på gymnasiet men var rädd om dig. Det är de betygen du kommer att leva med resten av livet och eventuellt söka högskoleutbildningar med.

För övrigt låter beteendevetenskap jättekul! Grattis och lycka till.


   
SvaraCitera

Horrorshow:

Högskoleprovet har du ju bara nytta av då du söker in till högskolan, har du således bra (bäst) betyg finns det ingen anledning att ha ett högskoleprovsresultat.

Det är klart att det bara är bra när man ska söka högskola. Jag kan ha fel nu, men är ändå ganska säker på att man har bättre chans att komma in om man har både betyg och hp-resultat. För att man hamnar i två urvalsgrupper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Horrorshow:

Nej? Högskoleprovet har du ju bara nytta av då du söker in till högskolan, har du således bra (bäst) betyg finns det ingen anledning att ha ett högskoleprovsresultat. Det är inte som att du någonsin visar upp ditt resultat någon annan gång.

Öh. Nä!
Har du bra betyg och ett bra högskoleprovresultat så hamnar du ju i två urvalsgrupper. Om du inte kommer in på betyg pga mycket konkurrens t ex, så kommer du kanske in via högskoleprovet!


   
SvaraCitera