Aviseringar
Rensa alla

H&M skor sig på en dömd och död våldtäktsman


Ämnesstartare

Igår blev det ramaskri på Lady Dahmers blogg när hon skrivit ett kritiskt inlägg om H&Ms val att ha en bild på en dömd våldtäktsman med bildtexten "thug 4 life" i sin kollektion. Varför är det okej bara för att han var en kändis? Det är väl rätt respektlöst att ett seriöst klädföretag som H&M som riktar sig främst till unga tjejer lanserat en sådan här tröja vars budskap skulle kunna tolkas som att det är coolt att våldta.

Image

Att sedan folk (merparten av dem invandrare, så detta blir kul för sd) skrivit hennes blogg full med döds- och våldshot mot henne och hennes familj pga sitt inlägg är ju också en väldigt knasig grej, när kritiken inte riktar sig mot hans musik utan endast mot hans brott.


   
Citera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Det är inte rätt att göra det, nej.

Det är ännu mer fel att köpa tröjan då de flesta HM-kunder är vit medelklass. Alltså inte thug-4-life.


   
SvaraCitera

isola:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

våldtäkt var väl knappast det enda brott han begick.
tycker att det är rätt /care ärligt talat.

tycker att det är vääääldigt sjukt att folk bryr sig såmycket att de kan dödshota någon som tycker att det är fel [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Osäker/vet inte men lutar åt nej (Du röstade på detta alternativ)

Öh H&M borde inte sko sig på en död man och lura i Lina 14 år att hon är thug for life när hon är white trash från Skövde, samtidigt associerar jag kanske inte Tupac med våldtäkt utan mer med stundtals ganska bra musik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

den var inte ens fin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

våldtäkt var väl knappast det enda brott han begick.

Nej han begick väl andra våldsbrott och narkotikabrott också, men våldtäkt är i mångas ögon allvarligare. Speciellt nu när denna tröja lanserats av H&M som riktar sig i stort till unga tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett företag som agerar på en fri marknad får fan göra vad dom vill. Tycker man inte att det är bra är det bara att inte köpa produkten, inte ett dugg svårare än så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Ett företag som agerar på en fri marknad får fan göra vad dom vill. Tycker man inte att det är bra är det bara att inte köpa produkten, inte ett dugg svårare än så.

mh frihet i all sin ära o jag tycker inte man ska införa regler mot att trycka upp sånna här tryck, men man får la tycka de var ett lågt påhitt ändå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är demokrati det, att få köpa vilken h&mtröja man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han har ju gjort en del bra låtar och verkar ha gillat sin mamma, men det tycker jag ej rättfärdigar våldtäkt.
Hitler gjorde ju någonting ännu finare genom att vara vegetarian, djurrättskämpe och införa djurrättslagar, men ingen skulle väl drömma om att ha en tröja med hans feja med bildtexten "Arbeit macht frei" på sig trots det och att han antagligen inte gjorde så många dåd personligen.


   
SvaraCitera
höna

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

lite inne på tvpros spår. hm är inte thug life. ALLS. [blush] visst han har gjort bra musik och är väl 1 legend. men vet inte om jag tycker det är rätt att lansera en sådan tröja. upp till konsumenterna om de köper den eller ej. jag ska inte köpa den iallafall!


   
SvaraCitera

isola:

Nej han begick väl andra våldsbrott och narkotikabrott också, men våldtäkt är i mångas ögon allvarligare. Speciellt nu när denna tröja lanserats av H&M som riktar sig i stort till unga tjejer.

Dock verkade ju just denna tröja rikta sig till pojkar.
Det kan iofs vara så att alla andra människor är dumma i huvudet, men jag kommer personligen inte tänka att "fan va coolt våldtäkt är" bara för att jag någon cool kille ha på sig tröjjäveln, inte ens när jag var en osäker 13-åring hade jag tänkt så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

fett onödigt den var ful också asful [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Han har ju gjort en del bra låtar och verkar ha gillat sin mamma, men det tycker jag ej rättfärdigar våldtäkt.

Kommer osökt att tänka på Brenda's Got A Baby i det här sammanhanget.


   
SvaraCitera