Aviseringar
Rensa alla

ha 2 pass


Lounge
Ämnesstartare

har 1 pass nu som jag använt till allt.. inte haft ngt id alltså

och ska ut och resa snart.. och senast jag var ute så sa nattvakten "DET HÄR KAN DU EJ RESA PÅ BA SÅ DU VET" på tal om ingenting liksom..

så dåså gick jag till polisen idag och hon sa att jag förmodligen ej kmr kunna resa på det.. så då tänkte jag att jag ska skaffa ett nytt. och så tänkte jag att jag även skulle skaffa id. men jag lär ju få behålla mitt nuvarande pass ändå? som jag kan använda dagligt..

de kan väll itne ta mitt pass för att jag skaffar ett nytt? har kunnat behålla gamla pass tidigare men då har iofs datumet gått ut..

kommer alltså betala för ett nytt


   
Citera
Ämnesetiketter

nä, de tar ej passet, men d är ej giltigt egentligen, så tror att du typ ej får använda det. men vet inte om ngn gör bryr sig om du ändå gör det


   
SvaraCitera

Lounge:

och så tänkte jag att jag även skulle skaffa id

ID = pass. I alla fall så länge du är inom Schengen. Vet detta av erfarenhet. Farsan hade pass med sig för säkerhets skull, men det behövdes aldrig. ID-kortet räckte.

[love]


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Blivande_japan:

nä, de tar ej passet, men d är ej giltigt egentligen, så tror att du typ ej får använda det. men vet inte om ngn gör bryr sig om du ändå gör det

aaa ok.. nääää.. har bara ena när jag är ute och reser liksom

Storchen84:

ID = pass. I alla fall så länge du är inom Schengen. Vet detta av erfarenhet. Farsan hade pass med sig för säkerhets skull, men det behövdes aldrig. ID-kortet räckte.

ja men jag tänkte ha id för att inte förstöra ännu ett pass genom att använda d vid utgång och sådär


   
SvaraCitera

Tror dom tar gamla passet och typ klipper i det och ger tillbaka. Sen behöver du ju inte gamla passet om du har id-kort plus nytt pass eller? [mad]


   
SvaraCitera

Lounge:

aaa ok.. nääää.. har bara ena när jag är ute och reser liksom

ah, men tror du ej får använda det andra alls, ens som id, men är: osäker[crazy]


   
SvaraCitera

Lounge:

ja men jag tänkte ha id för att inte förstöra ännu ett pass genom att använda d vid utgång och sådär

[chocked]Eh... menar du att du har med dig passet när du går ut?[confused] Detta missade jag helt[blush]

[love]


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Nonoton:

Tror dom tar gamla passet och typ klipper i det och ger tillbaka. Sen behöver du ju inte gamla passet om du har id-kort plus nytt pass eller? [mad]

men varför gör dem s¨åååå fööör 😛

men det kostar mig 800 istället för 400 om jag ska skaffa pass och id

Blivande_japan:

men är: osäker[crazy]

men ingen som har koll nä


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Storchen84:

[chocked]Eh... menar du att du har med dig passet när du går ut?[confused] Detta missade jag helt[blush]

ja jag har haft det i min handväska i typ två år så nu mår d lite dåligt


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

inga sidor som är lösa lr så utan bara lite nötningar på utsidan.. och då är d ej giltigt typ så töntigt


   
SvaraCitera

Lounge:

men varför gör dem s¨åååå fööör 😛

inte om du ej har med d![no-no][crazy]


   
SvaraCitera

fast d kommer säga att du ska klippa d kom jag på
så nä du får nog ej använda d som id sen


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

om d säger att jag ska klippa det så kommer jag ej göra det? 😛

men om d klipper det finns d inte mkt att göra

tror jag skaffar nytt pass på måndag bara och ser hur d gör med mitt andra pass och sedan skaffar id om d klipper

jävla rån 800 kr palla


   
SvaraCitera

Om man har bergslagens sparbank så betalar dem id-kort, det är soft


   
SvaraCitera

Lounge:

ja jag har haft det i min handväska i typ två år så nu mår d lite dåligt

Haha, shit. I år använde jag mitt pass för första gången på tre år. Annars använder jag alltid körkortet. Det är det enda jag har - pass och körkort.

[love]


   
SvaraCitera