Aviseringar
Rensa alla

Ha bil


Ämnesstartare

Tja vad finns de för fördelar att ha bil? O vad finns de för nackdelar?  Vilka bilmärken tycker ni om och varför? Ska man ha bil vad tycker ni kan man ha de för skojakuld eller är de för dyrt eller ska man skaffa. Bil när man verkligwn behöver de?


   
Citera
Ämnesstartare

om du ska ha bil försök skaffa en miljövänlig en. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvo 740 är fett bra Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en elbil 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det tycker jag ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Danne_cars:
Tja vad finns de för fördelar att ha bil? O vad finns de för nackdelar?  Vilka bilmärken tycker ni om och varför? Ska man ha bil vad tycker ni kan man ha de för skojakuld eller är de för dyrt eller ska man skaffa. Bil när man verkligwn behöver de?

Bil är väl bra att ha och det är antagligen kul också. Nackdelarna är väl att det är dyrt.
Tycker om Audi och volvo.


   
SvaraCitera

Börja spara till en Tesla, använd cykel tills du har råd med en Tesla! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smidigt att ta sig runt, ännu smidigare med MC tho 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är 15 år.


   
SvaraCitera

Volvo har ju bra kvalitet på sina (äldre) bilar. Pålitliga och slitstarka. Rekommenderar 940.
Annars gör ju Kia bra bilar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Personligen tycker jag Renault gör väldigt bra bilar, trevlig design, bra säkerhet och väldigt bra miljötänk i dom senare bilarna. 
Dock så är kanske bil inte det största du behöver fundera på nu. Det blir billigare att åka kollektivt eller moppe/MC än med bil. Så är man ute efter att spara pengar så är bil inte att föredra. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Volvo har ju bra kvalitet på sina (äldre) bilar. Pålitliga och slitstarka. Rekommenderar 940.
Annars gör ju Kia bra bilar.

Har en  940 funkar bra den läcker  men annars så funkar den bra!


   
SvaraCitera
Lenny

Danne_cars:

Har en  940 

Samma här! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lol tror jag kör en 940


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon: Volvo har ju bra kvalitet på sina (äldre) bilar. Pålitliga och slitstarka. Rekommenderar 940.
Annars gör ju Kia bra bilar.

+ de nya med VOLVOmotor i. Nåja, har ju bara varit i 2 år, men VEA ser bra ut än så länge. 

(Ingen skrot från Ford med sina jävla flexifuel skit som strular efter 4000mil)

Danne_cars:

Har en  940 funkar bra den läcker  men annars så funkar den bra!

Sålde precis av min 6e(!) 945a (kombin). Min favoritbil tätt efter 70-talets 245or... 

Har haft problem med en av dessa, bränslepumpen var typ slut så den dog lite närsom. En av dom ligger ute på blocket just nu, sålde den i december. (alltså inte jag som äger den längre) 

http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_945_ltt_59878641.htm?ca=13&w=2  
Maken till ful han gjort den dock, lackat om lister o kofångare igen.. ;( 
R-fälgar till en rödblock skär sig även det. 

Varför så många av en modell kan man undra? Jadu, tycker det är roligt att byta lite årsmodeller, turbos o grejer + att det knappt existerar värdeminskning i den prisklassen så där har jag inte gått lost. 

Tycker om BMW, Volvo, Volkswagen som märken. Går inte säga vilka som är dåliga eller bra märken utan att specificera sig, alla har gjort skräp.


   
SvaraCitera