Aviseringar
Rensa alla

Ha offlinemode på spotify


Ämnesstartare

Även om man är ansluten till internet? D: Går det? För jag skaffade precis spotify premium för att det ej ska dra så mycket trafik när jag surfar på mitt mobila internet på datorn, och tänkte att jag kör på offlinelistorna, men sen kom jag på att det lär inte gå när jag är ansluten på mobila ändå? D: Eller drar det ingen trafik när man spelar offlinelåtarna? Hoppas någon fattar :pPPp Vill kunna lyssna på spotify utan att det drar mycket trafik även om jag är ansluten till internet, dvs kunna lyssna offline på spotify....


   
Citera
Ämnesstartare

Kanske går att blockera anslutning av internet på spotify någonstans i datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hm. Den borde köra offline spellistor från datorn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du får markera din spelista o sen make avaible offline så blir dom det sen när dom blivit synkade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hm. Den borde köra offline spellistor från datorn.

Eller hur D: men vet inte om den gör det

tobias:

du får markera din spelista o sen make avaible offline så blir dom det sen när dom blivit synkade

Läs tråden, kommentera sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Eller hur D: men vet inte om den gör det

För även om du är icke-premium så laddar Spotify ner musik till hårddisken som cache.
Antingen får du maila dem och fråga eller så kan du ju kolla nätverksaktivitet när du spelar offlinelistor online. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

För även om du är icke-premium så laddar Spotify ner musik till hårddisken som cache.
Antingen får du maila dem och fråga eller så kan du ju kolla nätverksaktivitet när du spelar offlinelistor online. [y]

Mja, kollade precis det och det ser ut som att den använder mindre trafik då jag spelar offlinelistornas låtar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så fort jag sätter på en låt som inte är på mina offlinelistor så gör den en skutt till 3-5 % och går sedan neråt och om jag sätter på en låt på offlinelistan så gör den inget skutt utan håller sig på 0,01-0,03 % typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Så fort jag sätter på en låt som inte är på mina offlinelistor så gör den en skutt till 3-5 % och går sedan neråt och om jag sätter på en låt på offlinelistan så gör den inget skutt utan håller sig på 0,01-0,03 % typ

Då verkar det ju definitivt vara så. [smile]
Men är det att du betalar per MB eller varför vill du att den ska köra offline när du är online?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Då verkar det ju definitivt vara så. [smile]
Men är det att du betalar per MB eller varför vill du att den ska köra offline när du är online?

[smile][smile] Betalar inte per MB men har en gräns på 5 gb/månad, han på telia sa att det är knapert att det räcker om jag aktivt använder spotify


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

[smile][smile] Betalar inte per MB men har en gräns på 5 gb/månad, han på telia sa att det är knapert att det räcker om jag aktivt använder spotify

Det blir typ 167 MB per dag. Det borde vara ganska lugnt..?
Dina vanligaste låtar som du inte har i offlinelistor sparas också på hårddisken.
Under edit -> preferences kan du ställa in hur stor cache du vill använda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det blir typ 167 MB per dag. Det borde vara ganska lugnt..?
Dina vanligaste låtar som du inte har i offlinelistor sparas också på hårddisken.
Under edit -> preferences kan du ställa in hur stor cache du vill använda.

Oki, tack! Kanske var onödigt att skaffa premium då men man ska väll uppleva allt här i livet :pPpPPpp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Oki, tack! Kanske var onödigt att skaffa premium då men man ska väll uppleva allt här i livet :pPpPPpp

Du slipper ju reklamen! Och kan få bättre ljudkvalitet.
Sen om du sitter och har datorn som musikspelare bara så kan du ju stänga av nätverket.
Fast bästa med premium är att man kan ha det i mobilen. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du slipper ju reklamen! Och kan få bättre ljudkvalitet.
Sen om du sitter och har datorn som musikspelare bara så kan du ju stänga av nätverket.
Fast bästa med premium är att man kan ha det i mobilen. [party]

Aaa eller hur! [smile]


   
SvaraCitera