Aviseringar
Rensa alla

Ha sex med robotflickor?


Lasagne: Jag vet inte

asbra om de kan få sina behov ur vägen utan att skada någon såklart och det öppnar ju upp vägen för fler individer som inte nödvändigvis dras till barnflickor så de kan få sina behov tillfredställda med...frågan är ju vart gränsen bör dras i detta fallet för utvecklingen lär inte stanna av direkt och då erkänner vi som samhälle att viss sexuell böjelse är okej sålänge du inte utagerar den mot ett offer.
vart går då gränsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alprolover: olk som utövar pedofili på barn gör det för att de vill kontrollera, skada och utsätta barn för våld. Lite som de som misshandlar djur.

Nej. Det finns pedofiler som har känslor för barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alprolover: Menar du att det finns biologiska skäl till att människor blir pedofiler?

Menar att avvikelse är en mer korrekt definition. Parafili brukar det kallas också.

Lasagne:

Nej, inte i den meningen. Väldigt små barn är betydligt mer känsliga för sådant än vad vuxna är.

Jag snackar om dockorna. Synen av en barndocka borde inte skada mer än synen av en vuxendocka.


   
SvaraCitera

Lasagne: Nej. Det finns pedofiler som har känslor för barn.

Fast dessa känslor har sociala skäl (barnen fyller/blir utlopp för deras behov av att utöva våld och makt.) Lite som en man som misshandlar sin fru och säger att han älskar henne. Nej. Han älskar den makt han kan utsätta henne för, den kontroll han kan utsätta henne för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alprolover:

Fast dessa känslor har sociala skäl (barnen fyller/blir utlopp för deras behov av att utöva våld och makt.) Lite som en man som misshandlar sin fru och säger att han älskar henne. Nej. Han älskar den makt han kan utsätta henne för, den kontroll han kan utsätta henne för.

Fast pedofili innebär sexuell dragning till barn, inte dragning till att utföra våld mot barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dude..


   
SvaraCitera

Z0dd: Fast pedofili innebär sexuell dragning till barn, inte dragning till att utföra våld mot barn.

Jag förstår att du försöker känna dig empatisk när du säger såhär, men det du gör i praktiken är att normalisera och göra pedofili till något rationellt och naturligt. Och det är det inte. Pedofili är alltid våldtäkt. För våldtäkt är att ha sex med någon utan deras tillstånd. Problemet är att pedofiler och våldtäktsmän rationaliserar det de gjorde som en följd av sexuella drivkrafter, men sexuella drivkrafter riktade mot människor som inte ger sitt medgivande, är alltid en följd av viljan att forcera sin vilja över en annan människa, att vilja kontrollera och skada dem. Och tillgången till sexdockor föreställande barn kommer bara bidra till ökad normalisering. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alprolover: Jag förstår att du försöker känna dig empatisk när du säger såhär, men det du gör i praktiken är att normalisera och göra pedofili till något rationellt och naturligt.

Nej, lägg inte ord i munnen på mig din pappskalle. Jag nämner bara några fakta som är lätt att kolla på wikipedia om man så vill, det är inte detsamma som att vilja normalisera något.

Alprolover: Problemet är att pedofiler och våldtäktsmän rationaliserar det de gjorde som en följd av sexuella drivkrafter, men sexuella drivkrafter riktade mot människor som inte ger sitt medgivande, är alltid en följd av viljan att forcera sin vilja över en annan människa, att vilja kontrollera och skada dem.

Att vara pedofil är inte brottsligt, att vara våldtäktsman är däremot brottsligt. Det finns pedofiler som aldrig begår brott, ska man ändå bunta ihop dessa med våldtäktsmän?

Alprolover: Och tillgången till sexdockor föreställande barn kommer bara bidra till ökad normalisering.

Nej, det är extremt stor skillnad på sex med dockor och sex med barn.


   
SvaraCitera

Z0dd: Nej, det är extremt stor skillnad på sex med dockor och sex med barn.

Hur vill du designa barnsexdockorna? Hur tycker du de ska vara klädda? Vad tycker du är sexuellt attraktivt hos barn? Det är sånt som är bra att ha i huvudet när man försöker tillverka sexdockor i barnmodell. Och sådana produkter bidrar till att sexualisera barn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alprolover: Det är sånt som är bra att ha i huvudet när man försöker tillverka sexdockor i barnmodell.

Nej, de får snarare tänka på vad kunderna vill ha, inte vad tillverkarna själva vill ha.

Alprolover: Och sådana produkter bidrar till att sexualisera barn.

Nej, det är dockor/robotar som sexualiseras. Hyfsad skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När kommer det robotkameler då? Behöver en som kan diska!


   
SvaraCitera

Z0dd: Nej, det är dockor/robotar som sexualiseras. Hyfsad skillnad.

Nu är skillnaden inte extremt stor längre, nu är den alltså bara hyfsat stor... 🙂 Personligen ser jag stora samband mellan båda fenomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alprolover:

Nu är skillnaden inte extremt stor längre, nu är den alltså bara hyfsat stor... 🙂 Personligen ser jag stora samband mellan båda fenomen.

När argumenten tagit slut försöker du anmärka mina ordval. Heja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:
När kommer det robotkameler då? Behöver en som kan diska!

Din fru kan väl diska och sedan är det bara att be henne sätta på sig ett par tighta byxor så har hon en kameltå. Voilà!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
  • Annat

   
SvaraCitera