Aviseringar
Rensa alla

Hackig grafik?


Ämnesstartare

Okej. Vi kan redan nu så här i början göra klart att jag inte är nå vidare på datorer. Ganska usel faktiskt.
Saken är den att jag nyss inhandlat PES 2009 till min relativt nya laptop, som enligt människan på Computer City skulle funka finfint att spela nya spel på. Och ja visst, det går att spela men grafiken hackar till och från.

Irriterad drar man ut skivan och prövar för skojs skull att testa den på en äldre skitlaptop, och hör och häpna, här funkar det perfekt! Så min fråga är, är det möjligt att det finns nån grafikinställning eller nåt liknande som man skulle kunna pilla lite på för att få det att sluta hacka så förjävligt?

Tack på förhand[smile][love]


   
Citera

Justified:

Tack på förhand[smile][love]

Vore trevligt om du gav någon typ av relevant information.
Vad är det för laptop? Vad har spelet för systemkrav?
Vad kör du för operativsystem? Vad har du gjort för att lösa problemet?
Funkar andra spel bra? Uppfyller din laptop systemkraven?

För övrigt är en laptop aldrig en spelmaskin, de har inte en prestanda jämförbar med en desktop, och de bör inte utsättas för konstant höga belastningar utan riktig kylning, annars kan de få förkortad livstid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Vore trevligt om du gav någon typ av relevant information.

Är som sagt ingen mästare på datorer, men ska försöka leta upp nån information som man kan hitta på datorn...
here wo go: Märket är av HP, andra spel har alltid funkat bra, processorn är en AMD Turion (tm) X2 dual core mobile RM-70.

Maxhastigheten är 2 GHz, spelet kräver endast 1.4
Operativsystemet är Windows Vista.
RAM-minnet ligger på 3 gb, spelet kräver endast 1.

Har ej gjort något för att försöka förbättra detta, har inga kunskaper för detta.

Jag ber om ursäkt för att det blev så luddigt, men hoppas att någon förstår[smile]


   
SvaraCitera

Justified:

Maxhastigheten är 2 GHz, spelet kräver endast 1.4
Operativsystemet är Windows Vista.
RAM-minnet ligger på 3 gb, spelet kräver endast 1.

Då är det inte konstigt, en laptop kan man som sagt inte jämföra med en desktop så det är nog knappt att din faktist uppfyller kravet.
Prova att skruva ner inställningarna i spelet. Så som antialiasing.


   
SvaraCitera

är inte heller någon mästare på datorer men det skulle ju vara bra o veta vilket grafikkort du har. många laptopar, även de som är dyra o rankas som multimedia laptops, har mycket dåligt grafikkort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Köp en ny dator istället!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Då är det inte konstigt, en laptop kan man som sagt inte jämföra med en desktop så det är nog knappt att din faktist uppfyller kravet.
Prova att skruva ner inställningarna i spelet. Så som antialiasing.

Tackar. Ska pröva!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eller så kan du prova att installera drivrutinerna för grafikkortet? :>
(Om du inte har gjort det dårå)


   
SvaraCitera
Åtta

CyberDr3am:

Eller så kan du prova att installera drivrutinerna för grafikkortet? :>

Du tror inte att drivrutiner till grafikkortet följer med vid en OEM-installation?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du tror inte att drivrutiner till grafikkortet följer med vid en OEM-installation?

Man vet aldrig? :S


   
SvaraCitera

Justified:

som enligt människan på Computer City skulle funka finfint att spela nya spel på

Det störande är att dom alltid säger likadant. Dom verkar tro att deras datorer till och med duger för NASA.


   
SvaraCitera

Justified:

som enligt människan på Computer City

det där brukar vara en källa till problem 😛


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera