Aviseringar
Rensa alla

Hade du gjort abort om du var gravid?


Smilen
Ämnesstartare

Hur tänker ni? Skulle du tycka det var för tidigt att skaffa en levande unge nu? 


   
Citera

Är själv kille men hade jag haft en flickvän som velat göra abort hade jag blivit ganska arg på henne.


   
SvaraCitera

Kalle97:
Är själv kille men hade jag haft en flickvän som velat göra abort hade jag blivit ganska arg på henne.

Tardig


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Kalle97:
Är själv kille men hade jag haft en flickvän som velat göra abort hade jag blivit ganska arg på henne.

Det är väl ändå hon som väljer för sig själv. 


   
SvaraCitera

AhPga varken jobb, fast boende eller partner


   
SvaraCitera

Smilen:

Det är väl ändå hon som väljer för sig själv. 

Det är lika mycket killens barn oxå så varför skulle inte han få vara med och bestämma?


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Kalle97:

Det är lika mycket killens barn oxå så varför skulle inte han få vara med och bestämma?

Tänker att barnafödande måste vara jobbigt. 


   
SvaraCitera

Smilen:

Tänker att barnafödande måste vara jobbigt. 

Fysiskt jobbigt kanske. Men abort kan vara väldigt jobbigt mentalt.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Kalle97:

Fysiskt jobbigt kanske. Men abort kan vara väldigt jobbigt mentalt.

Ja, jag kan förstå dig. Det är ju ett människoliv som kanske hade kommit fram vid liv. Ses av vissa som mord nästan.


   
SvaraCitera

Smilen:

Ja, jag kan förstå dig. Det är ju ett människoliv som kanske hade kommit fram vid liv. Ses av vissa som mord nästan.

Jo det beror också på hur långt in i graviditeten man gör det. Det finns fall då man gjort abort och fostret har varit i liv när man tagit ut det vilket jag iaf skulle jämföra med mord.


   
SvaraCitera

Absolut.


   
SvaraCitera

Kalle97:

Det är lika mycket killens barn oxå så varför skulle inte han få vara med och bestämma?

För att det är kvinnan som ska vara gravid, det är kvinnan som ska föda och fostret är en del av hennes kropp. Hon bestämmer över sin egen kropp.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Tiele:
Absolut.

Vad känner du för ett barns födande? Jag menar det är ett liv.


   
SvaraCitera

Hade jag varit tjej och blivit gravid i denna åldern, ja det hade jag nog. Även om jag skulle vilja ha barnet jätte mycket så skulle jag nog inte klara det i denna åldern


   
SvaraCitera
reben

öhhh jaaa?!???


   
SvaraCitera