Aviseringar
Rensa alla

Hade du gjort abort om du var gravid?


reben

haha levande unge. ja de e för tidigt o tänker aldrig gå igenom det där fyhelvete gross


   
SvaraCitera

Tiele:

För att det är kvinnan som ska vara gravid, det är kvinnan som ska föda och fostret är en del av hennes kropp. Hon bestämmer över sin egen kropp.

Kanske du inte visste det men en kvinna kan inte bli gravid utan en man och därför är barnet lika mycket mannens som kvinnans. Dessutom är fostret en levande varelse, m.a.o. inte en vanlig kroppsdel och därför kan man jämföra aborter, iaf dom väldigt sena med mord.


   
SvaraCitera

Kalle97:

Kanske du inte visste det men en kvinna kan inte bli gravid utan en man och därför är barnet lika mycket mannens som kvinnans. Dessutom är fostret en levande varelse, m.a.o. inte en vanlig kroppsdel och därför kan man jämföra aborter, iaf dom väldigt sena med mord.

Fostret tillhör kvinnans kropp och är inte vid medvetande förrän vid en viss vecka framåt. Att en man sprutat sin säd i en kvinna ger honom inte rätten till hennes kropp. 


   
SvaraCitera

ja     


   
SvaraCitera

Tiele:

Fostret tillhör kvinnans kropp och är inte vid medvetande förrän vid en viss vecka framåt. Att en man sprutat sin säd i en kvinna ger honom inte rätten till hennes kropp. 

Fostret är oberoende en levande varelse. Enligt din logik är fostret/barnet en del av kvinnans kropp fram tills att man klippt av navelsträngen, så då borde man väl få göra abort i 9e månaden eller varför inte föda barnet och sedan döda det, det är ju trots allt en del av hennes kropp.


   
SvaraCitera

Kalle97:

Fostret är oberoende en levande varelse. Enligt din logik är fostret/barnet en del av kvinnans kropp fram tills att man klippt av navelsträngen, så då borde man väl få göra abort i 9e månaden eller varför inte föda barnet och sedan döda det, det är ju trots allt en del av hennes kropp.

Ett foster utan medvetande är inget barn. Jag har stöd av forskning och vetenskap, det har inte du. 


   
SvaraCitera
Exner

Tiele:

Ett foster utan medvetande är inget barn. Jag har stöd av forskning och vetenskap, det har inte du. 

Det är en ren åsikstfråga vad som är ett barn och vad som inte är. Svepande argument och hänvisning till "forskning och vetenskap" är inget argument.


   
SvaraCitera

Exner:

Det är en ren åsikstfråga vad som är ett barn och vad som inte är. Svepande argument och hänvisning till "forskning och vetenskap" är inget argument.

Om spermier är barn är ren åsiktsfråga också?


   
SvaraCitera

ja    


   
SvaraCitera
Exner

Tiele:

Om spermier är barn är ren åsiktsfråga också?

Jepp!


   
SvaraCitera
sies
 sies

Att argumentera om abort är okej eller inte är bara ett onödigt argument. Bättre att argumentera om varför tjejen haft oskyddat sex och inte tänkt på t.ex dagen efter piller (som inte är 100% säkert, jag vet men det är ju plan B liksom). Preventivmedel är väldigt lätt att få tag på idag, iallafall i Sverige. 


   
SvaraCitera

Tiele:

Ett foster utan medvetande är inget barn. Jag har stöd av forskning och vetenskap, det har inte du. 

Ett foster är ett foster det är ganska självklart, trots det är fostret ändå levande och gör man abort dör fostret.
Om du har stöd av forskning och vetenskap, på vilket sätt stöder de dig? Hittills har du bara kommit med känsloargument. 


   
SvaraCitera

ja de hade ja gjort eftersom ja skulle bli orolig om ja va på smällen eftersom ja är kille hahaha


   
SvaraCitera

Om jag hade varit en kvinna så nej. Hade blivit sur om en tjej väljer att göra en abort för att hon inte kan ta hand om ungen. Jag hade tagit hand om den själv om inte hon vill eller kan.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Om jag hade varit en kvinna så nej. Hade blivit sur om en tjej väljer att göra en abort för att hon inte kan ta hand om ungen. Jag hade tagit hand om den själv om inte hon vill eller kan.

men du kan inte bära den i din mage utan en livmoder. alltså är det hennes val. du dödar upp till 100 miljoner potentiella barn varje gång du runkar.


   
SvaraCitera