Aviseringar
Rensa alla

Hälften av alla Israeliska ungdomar anser inte att Israeliska Araber ska ha samma rättigheter enligt ny undersökning.


Ämnesstartare

http://www.haaretz.com/print-edition/news/poll-half-of-israeli-high-schoolers-op...

inte för att jag är speciellt förvånad men det är ändå anmärkningsvärt.


   
Citera
Ämnesstartare

Fråga hälften av araberna i Mellanöstern om de vill att judarna ska ha samma rätt som de själva[tired] Observera judarna, inte Israel.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Jag får inte helt mysiga Sydafrika vibbar av den där artikeln...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kosjka:

men det är ändå anmärkningsvärt.

Inte speciellt, då hatet där nere går i arv och är jävligt svårt att få bot på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Fråga hälften av araberna i Mellanöstern om de vill att judarna ska ha samma rätt som de själva[tired] Observera judarna, inte Israel.

Och på vilket sätt gör det saken mindre fel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Och på vilket sätt gör det saken mindre fel?

Ingenstans.

Jag säger bara att ingen i regionen hade agerat och tyckt annorlunda om det varit ombytta roller. Så vad är det som är så förvånande och "Newsflashigt" med den här artikeln?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte så förvånande. Muslimer hatar judar och judar hatar muslimer. Katt och råtta. Jag tycker att den där konflikten är så gammal och tråkig, att västerländsk media borde sluta öra rapportering från Israel/Gaza-konflikten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

Inte så förvånande. Muslimer hatar judar och judar hatar muslimer. Katt och råtta. Jag tycker att den där konflikten är så gammal och tråkig, att västerländsk media borde sluta öra rapportering från Israel/Gaza-konflikten.

Jag är muslim och jag hatar inte judar bara de som dödar samma som jag hatar muslimer som dödar och hatar? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HotOrNot:

Jag är muslim och jag hatar inte judar bara de som dödar samma som jag hatar muslimer som dödar och hatar? 😛

amen, judarnas hat ligger i blodet. de anser sig vara guds utvalda folk osv, vad kan ni förvänta er av dem egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The issue highlighted the deep fault lines separating religious and secular youths, with 82 percent of religious students saying they opposed equal rights for Arabs while just 39 percent of secular students echoed that sentiment.

I vanlig ordning har religionen ett stort jävla finger med i spelet också. Bokstavstroende religiösa - oavsett om de är muslimer, judar (eller än värre: sionister) eller kristna - borde spärras in, tills de upphör att vara totalt hjärntvättade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

noboundaries1:

vad kan ni förvänta er av dem egentligen?

men dom där som amerikanska judar typ dem är inte så farliga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HotOrNot:

men dom där som amerikanska judar typ dem är inte så farliga?

det är de som parasiterar sig på USA , kontrollerar den stora median, banker m.m. Det är de som får USA dagligen att sponsra Israel med senaste teknologin i form av stora, stora bidrag som betalas av den amerikanska befolkning som inte bryr sig om MÖ-konflikten över huvet taget....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Palestinska MLare[y][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga konstigheter alls, hade man frågat arabisk muslimska skolungdomar om vad dom tyckte man skulle göra med judar hade troligtvis 90-100% velat se samtliga av dom halalslaktas offentligt.

Säga vad man vill om Israel-palestina konflikten, men jag skulle tro att isralerna som folk är dom mer moderata och fredliga mellan dom båda


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Inga konstigheter alls, hade man frågat arabisk muslimska skolungdomar om vad dom tyckte man skulle göra med judar hade troligtvis 90-100% velat se samtliga av dom halalslaktas offentligt.

Haha, jag är en skolungdom och jag tycker inte alla ska "halalslaktas"?
De som inte gör något eller dödar varför ska dom dö bara de som dödar förtjänar att dö samma som jag tycker om muslimer och kristna som dödar.....[wink]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

noboundaries1:

det är de som parasiterar sig på USA , kontrollerar den stora median, banker m.m. Det är de som får USA dagligen att sponsra Israel med senaste teknologin i form av stora, stora bidrag som betalas av den amerikanska befolkning som inte bryr sig om MÖ-konflikten över huvet taget....

Damn... jag som gillar shia labeouf xD men hatar inte honom för det 😛


   
SvaraCitera