Aviseringar
Rensa alla

Hälften av alla Israeliska ungdomar anser inte att Israeliska Araber ska ha samma rättigheter enligt ny undersökning.


Ämnesstartare

Blofeld:

Muslimer hatar judar och judar hatar muslimer. Katt och råtta.

Så har det inte alltid varit. Och så är det inte heller. Tänk på att inte alla muslimer är araber och har darför inget direkt intresse i Israelkonflikten. Man ska vara försiktig med att sätta folk i fack.

Sen är det vissa muslimer som säger att det är antisemitiska, vilket är rätt udda efter som de själva är semiter, men det är ju en helt annan fråga kanske? [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warja:

Sen är det vissa muslimer som säger att det är antisemitiska, vilket är rätt udda efter som de själva är semiter, men det är ju en helt annan fråga kanske? [crazy]

Nej. araber är semiter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blofeld:

. Jag tycker att den där konflikten är så gammal och tråkig, att västerländsk media borde sluta öra rapportering från Israel/Gaza-konflikten.

Eller hur. Samma skit varje dag. Att en israel blir självmordsbombad av en palestinier är lika mycket vardagsmat som det är för oss andra att äta och skita.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HotOrNot:

Haha, jag är en skolungdom och jag tycker inte alla ska "halalslaktas"?
De som inte gör något eller dödar varför ska dom dö bara de som dödar förtjänar att dö samma som jag tycker om muslimer och kristna som dödar.....[wink]

Menade främst på dom som bor i mellanöstern och är mitt uppe i det här samhällsklimatet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warja:

Så har det inte alltid varit. Och så är det inte helle

Det har varit så i tusentals år och det kommer vara så tills alla religiösa idioter utrotat varandra. Ska bli skönt när det äntligen blir gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HotOrNot:

Haha, jag är en skolungdom och jag tycker inte alla ska "halalslaktas"?

Du bor inte i Mellanöstern.

Warja:

Så har det inte alltid varit.

Du som "vet". När började de hata varandra då? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Du bor inte i Mellanöstern.

Har bott där i ett år 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Menade främst på dom som bor i mellanöstern och är mitt uppe i det här samhällsklimatet.

Men du borde väl skriva de? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Nej. araber är semiter.

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag också påstår att araber är semiter så vadå "Nej"? [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

När började de hata varandra då?

Ungefär samtidigt då Muhammed sa att man inte längre skulle be i riktning till Jerusalem utan till Mekka, kanske lite senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warja:

Om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag också påstår att araber är semiter så vadå "Nej"? [rolleyes]

Du säger även att muslimer är semiter, vilket fallet inte behöver vara som så alls. Finns muslimer som är slaver osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du säger även att muslimer är semiter, vilket fallet inte behöver vara som så alls. Finns muslimer som är slaver osv

OOOOH! Toché! [crazy] Låt mig rätta mig. De arabiska muslimerna uttrycker ju sig rätt konstigt om de säger att de är antisemiter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warja:

Ungefär samtidigt då Muhammed sa

Warja:

Så har det inte alltid varit.

Jag vet inte hur långt bak i tiden du vill gå för att kunna säga att det "alltid" har varit så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Warja:

Ungefär samtidigt då Muhammed sa att man inte längre skulle be i riktning till Jerusalem utan till Mekka, kanske lite senare.

Skulle ju vara konstigt om de hatade muslimer innan de ens fanns? [confused]


   
SvaraCitera