Aviseringar
Rensa alla

hälp foundation


batleth:

Smink är bara till för fula personer, vi som redan är snygga behöver inte sån skit, du vet det va?

HAHAHHA. Heter inte du Marfus? [wink]


   
SvaraCitera

strippinsoldier:

HAHAHHA. Heter inte du Marfus? [wink]

Nej.[tired]

Vet inte om det kommer som en överraskning för dig men det finns faktiskt fler än en bög här i världen.


   
SvaraCitera

Hur ska någon kunna veta vilken foundation du ska ha? Handlar ju om hudtonen och hudtypen. Fråga på butik istället.

Stringburka:

MEN GUD du är fjorton år.
Du ska leka, inte använda foundation.

Vad naivt farbroderligt det lät. :')
Min lillasyster är nio år (går i trean), i hennes klass använder vissa tjejer bh och alla har mobiler. Vissa har även färgat håret i slingor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Hur ska någon kunna veta vilken foundation du ska ha? Handlar ju om hudtonen och hudtypen. Fråga på butik istället.

jag tänkte mer på vilket märke som är bäst, sen så väljer man ju hudton,


   
SvaraCitera

kollahennewha:

jag tänkte mer på vilket märke som är bäst, sen så väljer man ju hudton,

Beror nog lite på din hudton. Du kan nog handla vilket märke som helst.
Jag klarar inte av foundation, får finnar.

Men hade Dream Matte Mousse Foundation, den ser naturligast ut (om man kan sminka sig bra). [y]


   
SvaraCitera

kollahennewha:

har ni några tips

Dream matte mousse från maybelline funkar skit bra[y]
Men använd INTE om du har torr hud, och ta hellre en ton ljusare än mörkare.


   
SvaraCitera

I love Lucy:

i hennes klass använder vissa tjejer bh och alla har mobiler. Vissa har även färgat håret i slingor.

[chocked][cry]

När jag gick i sexan var det några som retade mig för att jag inte använde bh [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

atte Mousse Foundation,

prövat den& så bra är den inte,


   
SvaraCitera

Partycake:

Men använd INTE om du har torr hud,

Om man smörjer med hudkräm före så brukar det bli bra. 🙂

Unexpected:

När jag gick i sexan var det några som retade mig för att jag inte använde bh [zzz]

Helt sjukt egentligen. Började använda bh i sexan, A-kupa. Som om det behövs. Nu finns ju 60AA[zzz]
Är lika gammal som dig, på min tid blev man nästan mobbad om man hade könshår (en stackars tjej hade full buske i fyran) eller mens.
Mobil fick jag iofs i femman, men det var en gammal avlagd för vi bodde så långt ifrån mina kompisar. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Mobil fick jag iofs i femman, men det var en gammal avlagd för vi bodde så långt ifrån mina kompisar. [zzz]

ok då vet vi! [zzz]


   
SvaraCitera

kollahennewha:

ok då vet vi! [zzz]

skrev inte till dig gumman


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Nu finns ju 60AA[zzz]

Bara för att, liksom 🙁 Min första bh var b-kupa, behövdes ju inte innan [zzz]
Minns att folk skämdes som var i puberteten tidigt, men sedan blev det ju sjukt status att få mens 😛


   
SvaraCitera

Unexpected:

Bara för att, liksom 🙁 Min första bh var b-kupa, behövdes ju inte innan [zzz]

Nä, man önskar att man inte föll för grupptrycket så tidigt. 🙁 Nu måste jag ha BH, annars dör min rygg, hade hellre haft små och sluppit. Konstigt att preferenserna ändras så i åldern.

Unexpected:

Minns att folk skämdes som var i puberteten tidigt, men sedan blev det ju sjukt status att få mens 😛

Haha, ja. Sen önskade man att man slapp mensen, sen. [zzz]


   
SvaraCitera

I love Lucy:

Om man smörjer med hudkräm före så brukar det bli bra. 🙂

Mjo det är klart, men tycker att den torkar ut huden ganska så rejält efter ett tag så om man har väldigt känslig hud som lätt blir torr bordeman nog ändå undvika den [rolleyes]


   
SvaraCitera

Partycake:

Mjo det är klart, men tycker att den torkar ut huden ganska så rejält efter ett tag så om man har väldigt känslig hud som lätt blir torr bordeman nog ändå undvika den [rolleyes]

Äh, den är rätt fet.
Men fick tips om att om man ska blanda puder och ansiktskräm, om man har torr hy. Om det fungerar eller inte, vettefan. Det blir snyggare om man har kakigt puder iaf.


   
SvaraCitera